  • 1. Data: 2005-12-19 21:09:51
    Temat: ucieczka od 2 progu podatkowego- jak?
    Od: "KRZYCHU" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!
    Mam takie jedno pytanko:
    Czy istnieje jakaś możliwość zaoszczędzenia trochę kasy na podatku?
    Jestem sam tzn. kawaler:) i pracuje i zarobiłem około 72000zł brutto w 2005
    roku. Jest to górna pólka 2 progu podatkowego, a firma przez cały rok
    odprowadzała 19 % podatku od moich zarobków i w związku z czym czeka mnie
    wydatek.
    CZy można w jakiś sposób uciec chociaż trochę od kosztów z tym zwiazanych,
    pomijam internet bo nie mam (tzn mam ale nie ja go opłacam :)), moze jakies
    darowizny, albo coś jeszcze innego
    DZiekuję za info -pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-19 21:26:32
    Temat: Re: ucieczka od 2 progu podatkowego- jak?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    KRZYCHU wrote:

    > CZy można w jakiś sposób uciec chociaż trochę od kosztów z tym zwiazanych,
    > pomijam internet bo nie mam (tzn mam ale nie ja go opłacam :)), moze jakies
    > darowizny, albo coś jeszcze innego

    Jak to sie czesto przewija - zaloz spolke z o.o. ;)

    --
    *
    *|\

  • 3. Data: 2005-12-19 22:57:18
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> wrote:

    > Jak to sie czesto przewija - zaloz spolke z o.o. ;)

    Niekoniecznie - załóż DG z liniowym albo wręcz z ryczałtem. Zależy
    czym się zajmujesz.

    P.

  • 4. Data: 2005-12-19 23:57:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "KRZYCHU" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czym czeka mnie wydatek.
    > CZy można w jakiś sposób uciec chociaż trochę od kosztów z tym

    Podatek do wysokosci 19% mozesz sobie obnizyc zawierajac na przyklad
    ze mna umowy o dzielo. Dodatkowo, poniewaz w koszty wpiszesz 100%
    wartosci umow, a podatek zaplacisz od 80% tej wartosci, w
    rzeczywistosci obnizysz efektywny podatek do okolo 15,5% zamiast 30%,
    czyli prawie o polowe. To chyba relatywnie najmniej "bezbolesny"
    sposob, na obecnym etapie.

    marekz

  • 5. Data: 2005-12-20 00:06:12
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie - załóż DG z liniowym albo wręcz z ryczałtem. Zależy
    > czym się zajmujesz.

    Troche moze juz byc za pozno na zakladanie DG, pomijajac juz w ogole
    sp. z o.o. ... mamy 20 grudnia.

    Jutro ostatni dzien rozliczenia podatku dochodowego za listopad, potem
    do 20 stycznia mozna jeszcze cos wygenerowac za grudzien.

    marekz

  • 6. Data: 2005-12-20 09:02:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "KRZYCHU" <k...@p...onet.pl> napisał
    ^^^^^^^^^

    > Podatek do wysokosci 19% mozesz sobie obnizyc zawierajac na przyklad ze mna
    > umowy o dzielo.
    > Dodatkowo, poniewaz w koszty wpiszesz 100% wartosci umow

    Dasz głowę ? ;>
    Bo ja obstawiam że koszty z UP dawno wykorzystał ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-20 11:53:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Dasz głowę ? ;>
    > Bo ja obstawiam że koszty z UP dawno wykorzystał ;)

    Mam tu na mysli zawarcie umowy o dzielo pomiedzy dwiema osobami
    fizycznymi. Zleceniodawca pobiera i jest platnikiem podatku
    dochodowego (sklada PIT-4). Czyzby nie istniala droga wrzucenia takiej
    umowy "w koszty" przy rozliczeniu rocznym ? Musi istniec ! Choc w
    praktyce tego nie trenowalem.

    marekz

  • 8. Data: 2005-12-20 21:14:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > Czyzby nie istniala droga wrzucenia takiej umowy "w koszty" przy rozliczeniu

    Oczywiście. Pod warunkiem że służy celom DG, mieszkania przeznaczonego
    na wynajem itp. A Krzychu wyraźnie napisał że ma dochody *z pracy* !
    Primo - nie ma mowy o umowach zawartych w celach *osobistych* !
    Secundo = przy umowie o pracę jest sztywno limitowany KUP z jednym
    wyjątkiem (bilety miesięczne komunikacji *publicznej*) który
    standardowo jest rozliczany przez płatnika (dlatego sugerowałem
    że "wyczerpał").

    > Musi istniec !

    Optymista, niepoprawny :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-12-20 23:14:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Oczywiście. Pod warunkiem że służy celom DG, mieszkania
    > przeznaczonego
    > na wynajem itp.

    Czyli miejmy nadzieje, ze Krzychu ma co "wynajac", czyli ze jest
    wlascicielem jakiejs nieruchomosci.

> [...]
    > wyjątkiem (bilety miesięczne komunikacji *publicznej*) który
    > standardowo jest rozliczany przez płatnika (dlatego sugerowałem

    Mialem nadzieje, ze da sie jakos UoD zawarta "w celu zwiazanym z praca
    zawodowa" wrzucic. Jestem 'rozbuchany' mozliwosciami generacji kosztow
    przy dg, oraz przy UoD i UZ ponad standardowe limity ;-). Umowy o
    prace, w ktorej bylbym strona, w zyciu nie widzialem i zapewne nie
    zobacze, nie zdawalem sobie sprawy, ze sa tam tak rygorystyczne
    ograniczenia. :-)

    marekz