    From: "Andrzej Kmicic" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: W MATNI PRZEPISÓW I PRAWA !
    Date: Sat, 6 Nov 2004 17:27:20 +0100

    Witam

    W 2001 roku z powodu braku pracy i rosnącego zadłużenia sprzedałem mieszkanie.
    Było to mieszkanie spółdzielcze które zajmowałem z małżonką od 30 lat. Z uwagi
    na mniejsze koszty utrzymania mieszkania postanowiłem zamieszkać na wsi na
    działce. Pieniądze pozwoliły mi kontynuować budowę domu. Pozwolenie na budowę
    objęte jest tytułem "budynek gospodarczy z zapleczem socjalnym". Jakiś nierealny
    bzdurny przepis powoduje że nie mogę (nawet w tym zapleczu) się tam zameldować
    i faktycznie od kilku lat mam status osoby bezdomnej. Jak to w tej sytuacji i
    czy można to załatwić.

    To pierwsza sprawa drugą przedstawię poniżej a są one powiązane.

    Po sprzedaży mieszkania moja małżonka ( cała ufna w prawość przepisów) złożyła
    oświadczenie w urzędzie skarbowym że pieniądze ze sprzedaży przeznacza na cele
    mieszkaniowe. Wówczas nie miała bladego pojęcia że, mimo że zajmujemy mieszkanie
    od ponad 30 lat a przekształcenia spółdzielcze-własnościowe dokonaliśmy pięć lat
    minus dwa tygodnie przed dniem sprzedaży, podpadniemy pod przepis ograniczający
    spekulację mieszkaniami i ewentualne kłopoty z urzędem skarbowym.

    Poradźcie mi proszę jak z tej matni wyjść, jaką linię obrony przyjąć podczas
    wyjaśnień w urzędzie skarbowym. nie chcę kręcić i gmatwać ale też nie chcę
    ponosić niezawinionych konsekwencji. W gruncie rzeczy jest to niesprawiedliwe
    abym ponosił konsekwencje z powodu przepisów prawa skierowanych do ograniczania
    spekulacji mieszkaniami gdy takowej spekulacji nie było. Do formalnego
    załatwienia sprawy brakuje tych feralnych 2 tygodni, ale ja przecież nie
    kupowałem mieszkania ja je przekształciłem na własnościowe. Czy urząd skarbowy
    przyjmie takie wyjaśnienie. A takie wyjaśnienie będę musiał złożyć w
    najbliższych dniach. Poroszę o pomoc jestem tylko technikiem i niuanse prawne i
    podatkowe są mi obce.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Kmicic