  • 11. Data: 2004-09-30 06:57:19
    Temat: Re: W jakim czasie wystawienie FV
    Od: a...@p...onet.pl

    > ...załóżmy: "i czasopisma"... ;> ?
    > Po prostu: jest całkiem sporo wyjątków.
    > Media (gaz, prąd, woda...), prasa,....
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    1. Proponuję jednak zajrzeć do przepisów zamiast prowadzić tak enigmatyczną
    dyskusję :-)
    Jest rozporządznie z dnia 27.04.2004 (jeżeli po drodze nie uległo zmianie :-) w
    którym terminy wystawiania są opisane. Dla ułatwienia § 16-18 i jeszcze kilka
    innych :-)

    2. A co do Selgrosa itp. sklepów, to IMHO jest to taki sam sklep jak inny, tyle
    tylko, że wstęp do niego mają osoby wg "specjalnego" statusu - przedstawiciele
    przedsiębiorcy. A sprzedaż odbywa się na takich samych zasadach jak w każdym
    innym sklepie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 12. Data: 2004-09-30 08:10:44
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 30-09-2004 08:57, Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > którym terminy wystawiania są opisane. Dla ułatwienia § 16-18 i jeszcze kilka

    Jest jeszcze Ordynacja Podatkowa, gdzie określono ostateczny termin
    wystawienia dokumentu sprzedaży. Niektórzy uważają, że jej przepisy nie
    obowiązują VATowców (w tym zakresie). Ale są inni, którzy dowodzą, że
    obowiązują.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 13. Data: 2004-09-30 12:21:16
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystawienia dokumentu sprzedaży. Niektórzy uważają, że jej przepisy nie
    > obowiązują VATowców (w tym zakresie). Ale są inni, którzy dowodzą, że

    IMHO tu nie ma co dowodzic. To jest oczywiste. Tylko niektorzy podatnicy nie
    mogą tego zrozumieć bo myślą schematycznie :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 14. Data: 2004-09-30 12:45:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, xyz wrote:

    > + Dnia 30-09-2004 08:57, Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:
    > +
    > + > > On Tue, 28 Sep 2004, 567.07.07 wrote:
    [...]
> [...]
    > + wystawienia dokumentu sprzedaży. Niektórzy uważają, że jej przepisy nie
    > + obowiązują VATowców (w tym zakresie). Ale są inni, którzy dowodzą, że

    No, chyba nie sugerujesz że rozporządzenie ministra może uchylić
    przepis ustawowy ? :) Ani że ustawa może dawać prerogatywę: "upoważnia
    się ministra przy okazji wydawania rozporządzenia do uchylenia
    przepisów Ordynacji, Kodeksu Cywilnego oraz tych umów międzynarodowych
    które stoją na przeszkodzie" ? :)
    Pomijam sprawę o którą zazwyczaj idzie spór - czy przepisy są sprzeczne.
    Ale to chyba Bogusław wczoraj czy przedwczoraj wykładał na grupie
    .prawo więc odsyłam... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-09-30 13:24:07
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 30-09-2004 14:45, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > się ministra przy okazji wydawania rozporządzenia do uchylenia
    > przepisów Ordynacji, Kodeksu Cywilnego oraz tych umów międzynarodowych

    Ordynacja sama się jakby uchyla: "Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią
    inaczej..."

    > Pomijam sprawę o którą zazwyczaj idzie spór - czy przepisy są sprzeczne.
    > Ale to chyba Bogusław wczoraj czy przedwczoraj wykładał na grupie
    > .prawo więc odsyłam... ;)

    Nie czytuję bo za dużo tam wodolejstwa.

  • 16. Data: 2004-09-30 17:48:35
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Ordynacja sama się jakby uchyla: "Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią
    > inaczej..."

    Dostałem już pomieszania. Chwilami mam wrażenie, że obaj macie taki sam pogląd
    (na stosowanie OP przez podatników VAT) a czasami, ze wprost przeciwnie.

    To jak jest faktycznie (z tą OP i konsumentem) z Waszymi poglądami ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 17. Data: 2004-09-30 22:26:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, xyz wrote:
    [...]
> [...]
    > + > przepis ustawowy ? :) [...]
    > +
    > + Ordynacja sama się jakby uchyla: "Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią

    Pas, racja.

> [...]
    > + > .prawo więc odsyłam... ;)
    > +
    > + Nie czytuję bo za dużo tam wodolejstwa.

    Art. 106. 4 zwalnia od *obowiązku* wystawienia faktury. Jednocześnie
    ustanawia obowiązek warunkowy - i warunkiem jest tu "żądanie osoby
    fizycznej nie prowadzacej DG", wyłącznie...
    A par. 16 rozporządzenia nie bierze możliwości niewystawienia faktury
    *w ogóle* pod uwagę: stwierdza "wystawia się" i zezwala na inne
    terminy tylko wg listy zamkniętej. Nie ma możliwości "niewystawienia".
    A taki zapis jest... sprzeczny z ustawą :>
    Mamy wybór:
    - par. 16 rozp. nie dotyczy art. 106.4 ustawy
    - par. 16 rozp. jest z ww. punktem artykułu sprzeczny

    W obu przypadkach NIE MA przepisu szczególnego powołanego w Ordynacji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 18. Data: 2004-09-30 22:29:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, Karol wrote:
    [...]
    >+ To jak jest faktycznie (z tą OP i konsumentem) z Waszymi poglądami ?

    Z moim dość prosto: ponieważ nie mam wystarczającej jasności
    jak ma być prowokuję obecnych dostępnymi mi argumentami w roli
    "advocatus diaboli", może się wyklaruje.... a że robię to
    przekonująco to dobrze :)

    Jak ci się widzi lista propozycji "czy art. 16 dotyczy"
    przedstawiona w sąsiednim poście ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 19. Data: 2004-10-01 08:27:22
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > - par. 16 rozp. jest z ww. punktem artykułu sprzeczny
    >
    > W obu przypadkach NIE MA przepisu szczególnego powołanego w Ordynacji...

    Ja to widze tak.
    Rozporzazenie nie moze uchylic ustawy, wiec rozporzadzenie stosuje sie tylko
    wtedy, gdy ustawa nie ZWALNIA z obowiazku wystawienia faktury.

    Art 106.4 "znosi" "przepis odrebny, ktory statanowi inaczej"
    i do glosu dochodzi Ordynacja Podatkowa. Nabywca ma prawo zazadac rachunku.

    W momencie, gdy nabywca zazada rachynku rozporzadzenia i ustawy o VAT mowia,
    ze sprzedawca podatnik VAT wystawia FV.
    Zadanie wystawienia rachunku zlozone w przepisowym terminie sprawia, ze FV
    wystawic NALEZY i zgodnie z rozporzadzeniem i ordynacja (tu nie ma
    sprzecznosci) termin na dokonanie tego wynosi 7 dni.

    Boguslaw

    P.S. jak mowila mila Pani z US w Chrzanowie - "kazdy odpowiada za siebie"

  • 20. Data: 2004-10-01 09:27:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Art 106.4 "znosi" "przepis odrebny, ktory statanowi inaczej"

    No to wersja "nie dotyczy" :)
    Reszta się zgadza. Z tym zastrzeżeniem że ja nie wnioskuję iż
    "rozporządzenie stosuje się TYLKO WTEDY" - skoro w rozporządzeniu
    zapisano co innego :], acz wtedy pozostaje druga wersja.

    IMO nie jest prawdą jakoby rozporządzenie nie mogło być sprzeczne
    z ustawą - TK nie miałby co robić :), oczywiście ono wtedy nie może
    jej uchylać. Ale to prowadzi do wniosku iż rozporządzenie jest
    wadliwe...

    >+ P.S. jak mowila mila Pani z US w Chrzanowie - "kazdy odpowiada za siebie"

    Nie inaczej !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)