  • 1. Data: 2002-10-23 09:19:19
    Temat: Walnalem sie w PIT-5...
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Na wlasna niekorzysc. Otoz nie doczytalem w PITcie ze skladke zdrowotna
    ZUS wpisuje sie * od poczatku roku * - czyli sume. W trzech ostatnich
    pitach wpisalem skladke za miesiac... Jak to skorygowac - ktoorym
    drukiem i jak najlepiej?

    nijou

  • 2. Data: 2002-10-23 09:57:39
    Temat: Re: Walnalem sie w PIT-5...
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    nijou wrote:

> [...]
    > zdrowotna ZUS wpisuje sie * od poczatku roku * - czyli sume. W trzech
    > ostatnich pitach wpisalem skladke za miesiac... Jak to skorygowac -

    Na oko masz 2 możliwości
    1. Złożyć 3 skorygowane PIT-y 5 + pisemko w jakiej formie życzysz sobie
    zwrotu kasy. Czeka cię wezwanie do US i tłumaczenie się
    2. Olać zwrot i po prostu w następnym PIT-5 wpisać wszystkie składki.
    US ci co prawda nie zwróci do ręki, ale jeśli zaliczka będzie większa
    od sumy składek to i tak odliczysz sobie. Tej metody nie polecam jeśli
    nastęnym PIT-em ma być listopadowy, bo mogą to potraktować jako
    unikanie zaliczki za grudzień

  • 3. Data: 2002-10-23 10:15:26
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Nikt":

    | Na oko masz 2 możliwości
    | 1. Złożyć 3 skorygowane PIT-y 5 + pisemko w jakiej formie życzysz
    sobie
    | zwrotu kasy. Czeka cię wezwanie do US i tłumaczenie się

    a) Na jakim druku to robię? Jest jakiś specjalny pt. korekta zeznania
    czy gdzieś na PIT-5 się to zaznacza?
    b) Czy jest duże ryzyko że przy okazji zrobią mi kontrolę?

    nijou

  • 4. Data: 2002-10-23 10:23:25
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    nijou wrote:

    > a) Na jakim druku to robię? Jest jakiś specjalny pt. korekta zeznania
    > czy gdzieś na PIT-5 się to zaznacza?

    PIT-5
    można wyrażnie dopisać po nazwie druku słowo "KOREKTA"

    > b) Czy jest duże ryzyko że przy okazji zrobią mi kontrolę?

    U mnie podobna sprawa skończyła się właśnie kontrolą

  • 5. Data: 2002-10-23 11:55:00
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Nikt":

    | U mnie podobna sprawa skończyła się właśnie kontrolą

    To może poradzisz, jak sformułować takie pismo (wariant a) iżbym wyszedł
    na bardzo uczciwego podatnika (bo takim niewątpliwie jestem)... i nie
    naraził się na skrupulatne przetrzepywanie KPiR z przyległościami
    (wszystko się zgadza, ale jak się ktoś uprze to *zawsze* coś
    znajdzie)...

    pozdrowienia i dzięki za pomoc,
    nijou

  • 6. Data: 2002-10-23 12:14:47
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Po co te kombinacje? Zamiast korekt trzeba w picie za październik wpisać pra
    widłową kwotę i po krzyku. W końcu pomyłka była na niekorzyść podatnika, a z
    a to fiskus się nie gniewa..

  • 7. Data: 2002-10-23 12:52:43
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Sławomir Dąbrowski":

> [...]
    wpisać pra
    | widłową kwotę i po krzyku. W końcu pomyłka była na niekorzyść

    No wiesz, ja posrednio domagam się ich zwrotu, więc za to mogą chyba
    mnie nie lubić?

    nijou

  • 8. Data: 2002-10-23 13:43:46
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Sławomir Dąbrowski":

> [...]
    wpisać pra
    | widłową kwotę i po krzyku. W końcu pomyłka była na niekorzyść

    Aha. Czyli ewentualny zwrot tej nadpłaconej kasy dostanę, jak rozumiem,
    po wysłaniu rocznej deklaracji PIT-36?

    nijou

  • 9. Data: 2002-10-24 06:44:21
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > wpisać pra
    > podatnika, a z
    >
    > Aha. Czyli ewentualny zwrot tej nadpłaconej kasy dostanę, jak rozumiem,
    > po wysłaniu rocznej deklaracji PIT-36?

    Zwrotu to nigdy nie dostaniesz. Można mówić o "zwrocie" w tym sensie, że
    możesz sobie pomniejszyć podatek o wpłacone kwoty zdrowotnego. Ale jak
    podatku nie staje to nadwyżkę bezpowrotnie tracisz.

  • 10. Data: 2002-10-24 13:08:40
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Sławomir Dąbrowski":

> [...]
    | możesz sobie pomniejszyć podatek o wpłacone kwoty zdrowotnego. Ale jak
    | podatku nie staje to nadwyżkę bezpowrotnie tracisz.

    Zaraz... przecież w PIT-36 robię 'rachunek sumienia' z całego roku i
    jeżeli mi wyjdzie, że zapłaciłem więcej niż powinienem - należy się
    zwrot nadpłaty? Popraw mnie jeżeli się mylę.

    nijou