  • 1. Data: 2003-11-30 23:16:59
    Temat: Watpliwosci ciag dalszy - podatki DG
    Od: n...@n...no (Hitch)

    Czesc,

    1) czy clo jest kosztem?
    2) czy musze skladac pit-5 za grudzien, jesli dzialanosc startuje 1
    grudnia? deklaracje za grudzien ponoc sklada sie do 20 grudnia, ale
    nigdzie nie znalazlem wyjasnienia,czy tylko w deklaracji za listopad
    podwaja sie zaliczke, czy tez sklada sie osobne papiery, dla grudniowych
    wpisujac wartosci z listopada??? A skoro w listopadzie nie bylo jeszcze
    DG, to juz w ogole nie wiem,co mam zrobic.
    3) kwalifikacja kosztow ZUS (chorobowe,zdrowotne,itd) - czy moge
    swobodnie odliczyc wszystko co place zusowi, i czy nadwyzka przychodzu
    nad takim kosztem powoduje "przenaszalna" na nastepny miesiac strate?
    4) czy skladajac pit-36 a pracujac wczesniej na etacie jakos sumuje to
    co zarobilem na etacie z tym co na DG? czy jesli DG przyniesie strate,
    moge to jakos polaczyc z przychodami z ex-etatu? W informacji skarbowej
    powiedzieli,ze moge to rozliczyc na pit-36 (wszystko na raz), a inni,ze
    nie bo "laczyc nie mozna".
    5) powiedzmy,ze dany rok koncze strata ilus tam zlotych, ponoc od
    stycznia zaczynam z 50% tej straty (ale to chyba dotyczy tylko pozycji
    koszty prowadzenia dzialanosci,a nie np. zakupu towarow handlowych).
    Kiedy natomiast moge sobie odliczyc ta druga polowe?

    Pozdrawiam
    Hitch

  • 2. Data: 2003-12-01 11:52:22
    Temat: Re: Watpliwosci ciag dalszy - podatki DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2003, Hitch wrote:
    [...]
    >+ 2) czy musze skladac pit-5 za grudzien, jesli dzialanosc startuje 1
    >+ grudnia? deklaracje za grudzien ponoc sklada sie do 20 grudnia,

    Ponoc. Acha :)
    Do 20. płaci się *zaliczkę* za grudzień *w wysokości takiej jak
    za listopad*. Nie składa sie deklaracji !

    >+ wpisujac wartosci z listopada??? A skoro w listopadzie nie bylo jeszcze
    >+ DG, to juz w ogole nie wiem,co mam zrobic.

    IMO rzecz oczywistą: nic nie robić...

    >+ 3) kwalifikacja kosztow ZUS (chorobowe,zdrowotne,itd) - czy moge
    >+ swobodnie odliczyc wszystko co place zusowi, i czy nadwyzka przychodzu
    >+ nad takim kosztem powoduje "przenaszalna" na nastepny miesiac strate?

    A gdzie wpisujesz ZUS społeczny ? Do KPiR czy do PIT ?
    Jak będziesz miał stratę i inne dochody to lepiej wpisać do PIT...

    >+ 4) czy skladajac pit-36 a pracujac wczesniej na etacie jakos sumuje to
    >+ co zarobilem na etacie z tym co na DG?

    A obejrzałeś sobie PIT-36 ? :)

    >+ czy jesli DG przyniesie strate,
    >+ moge to jakos polaczyc z przychodami z ex-etatu?

    Nie. Sumuje się tylko dochody i straty "wewnątrz katregorii".

    >+ W informacji skarbowej
    >+ powiedzieli,ze moge to rozliczyc na pit-36 (wszystko na raz),

    Acha. Komentarze do wiarygodności ustnej informacji US do znalezienia
    na grupie, szukać googlem ;>

    >+ a inni,ze nie bo "laczyc nie mozna".

    A ci "inni" to skąd ? ;)

    >+ 5) powiedzmy,ze dany rok koncze strata ilus tam zlotych, ponoc od
    >+ stycznia zaczynam z 50% tej straty (ale to chyba dotyczy tylko pozycji
    >+ koszty prowadzenia dzialanosci,a nie np. zakupu towarow handlowych).

    Z towarem jest inaczej: "wyleci z kosztów" wskutek remanentu.

    >+ Kiedy natomiast moge sobie odliczyc ta druga polowe?

    ...w kolejnych latach !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)