  • 1. Data: 2002-09-10 10:19:11
    Temat: Wczesniejsza emerytura
    Od: "artur" <a...@i...pl>

    Witam
    Moja mam ma takie pytanko: W roku 2003 - marzec -konczy 57 lat . Ma
    przepracowane ponad 20 lat pracy . Obecnie jest na drugiej grupie
    inwalidctwa . Czy moze ubiegac sie o wczesniejsza emeryture? Nie wiem czy to
    ma znaczenie ale ma obliczenia z 10 lat pracy ..cos mowi o tym ze teraz
    wyliczaja z 20 lat pracy ale co to mi nie umie wytlumaczyc . W zasadzie
    chodzi o ta emeryture i czy sa obecnie jakies nowe przywileje dla rencistow
    jesli chodzi o lata przepracowane .
    dzieki w imieniu swoim i mamy
    artek

  • 2. Data: 2002-09-10 20:04:04
    Temat: Re: Wczesniejsza emerytura
    Od: "Jacek Cywiński \(@nteneum\)" <n...@a...com>

    o ile wiem to wcześniejsza po 55 latach przysługuje tym kobietom, których
    suma okresów składkowych i uznanych nieskładkowych wynosi 30 lat. Ale wiem,
    że tam jest kilka różnych wariantów dla różnych ludzi i nie wiem jak było z
    orzeczeniami o niepełnosprawności => zadzwoń najlepiej do Zusu.

    --
    @nteneum