  • 11. Data: 2004-05-29 18:01:09
    Temat: Re: Wcześniejsze ropoczęcie działalności.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 May 2004, weronika wrote:
    [...]
    >+ > Hm... to nie wiem dlaczego US swojego czasu :) podjął postępowanie
    >+ > przeciwko mnie :]
    [...]
    >+ Chyba dla nikogo nie jest nowiną, że 'na kazdego się znajdzie paragraf';) -
    >+ i oczywiscie nie neguję istnienia przepisów karno-skarbowych i ustawy o DG
    >+ mogących miec zastosowanie w przypadku opisanym przez Marcina. Czarne
    >+ scenariusze możemy tutaj mnożyć- tylko po co?

    Nie zapodałem "możliwości" (teoretycznej) - stwierdziłem fakt.
    Zapewniam że trochę traci się pewność siebie czytając w liściku
    od US "w oparciu a artykuł Kodeksu Karnego Skarbowego wszcząć"... :]

    >+ Osobiscie uwazam ( podkreslam,
    >+ ze to wylacznie moja opinia), ze wszczynanie kontroli skarbowej w przypadku
    >+ podmiotów dopiero rozpoczynających dzialalnosc jest stosunkowo rzadkie.

    To nie była kontrola skarbowa (na kontrolę i to "częściową" załapałem
    się dopiero na przełomie roku po wywinięciu numeru z korektą korekty :)),
    to o czym piszę to było *postępowanie karnoskarbowe". "Z mety".
    Bez żadnej kontroli.
    Natychmiat po wykryciu niezgodności z dokumentach.
    Oczywiście sytuacja była inna. Ale wniosek wyciągnąłem taki iż twój
    tekst sugerujący iż "US zrobiłby krzywdę TYLKO w razie kolizji z VATem"
    jest miejscami nieprawdziwy :]

    >+ W
    >+ przypadku samoujawnienia popełnionych błędów przed wszczęciem postepowania
    >+ przez urzad- podatnik moze skorzystać skorzystac z instytucji tzw 'czynnego
    >+ żalu' (vide ordynacja podatkowa +KKS)- co wielokroc chroni przed
    >+ konsekwencjami karno-skarbowymi.

    Prawda. U mnie miał :] udokumentowane. Pytający nic nie składał więc
    szanse ma :)

    Ano, w tym logika jest :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd