  • 1. Data: 2004-05-19 10:25:36
    Temat: Wewnatrzwspolnotowa Licencja na oprogramowanie a VAT
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

    Witam i prosze o pomoc, jak wystawic fakture na licencje na
    oprogramowanie przy sprzedazy wewnatrzwspolnotowej. Otrzymalem
    e-mailem zamowienie z uczelni portugalskiej na program komputerowy,
    jest tam ich NIP ale bez przedrostka PT (same cyfry), sam na razie tez
    nie mam jeszcze NIP-UE i teraz mam waytpliwosci:
    1. czy licencja jest wg nowej ustawy o VAT usluga ?
    2. Jaki VAT powinien byc przy takiej sprzedazy ?
    3. Z tego co wyczytalem na grupie to przy uslugach nie trzeba NIP-UE,
    wystarczy zwykly NIP, moge zatem wystawic fakture na licencje z VAT
    0%? Jak wtedy udokumentowac to dla US, mam tylko e-maila z
    zamowieniem, udzielenie licencji polega na wyslaniu programu przez
    Internet, faktura pojdzie poczta i tyle.

    Z gory dzieki za pomoc

    Kuba

  • 2. Data: 2004-05-19 11:58:58
    Od: bromden <l...@t...signature>

    udzielenie licencji jest usługą, do twojej sytuacji pasują te wątki:
    http://google.com/groups?threadm=56c3.000002d9.40a7e
    b69%40newsgate.onet.pl
    http://google.com/groups?threadm=I_vlc.3357%24O9.150
    1%40news.chello.at

    licencja powinna mieć formę pisemną (ustawa o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych),
    nie wiem, jak jest z udzieleniem licencji przez kliknięcie przycisku
    "zgadzam się" podczas instalacji (lub podobnymi sposobami), trzeba by
    poszukać

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 3. Data: 2004-05-19 20:07:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, bromden wrote:
    [...]
    >+ licencja powinna mieć formę pisemną (ustawa o prawie autorskim i prawach
    >+ pokrewnych),

    Już tłumaczę - przy okazji którejś kolejnej dyskusji na .prawo
    sprawdziłem iż prawdę piszą, że tak jest TYLKO przy przekazywaniu
    "prawa do rozporządzania" :)
    Przy "prawie do korzystania" zwanym licencją nie ma takiego wymogu :)

    >+ nie wiem, jak jest z udzieleniem licencji przez kliknięcie przycisku
    >+ "zgadzam się" podczas instalacji (lub podobnymi sposobami), trzeba by
    >+ poszukać

    IMHO j.w. !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-19 21:28:10
    Od: "GK <do NOT reply - newsgroups only!>" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Panoooowie, pytanie nie dotyczylo sposobu dokonania czynnosci prawnej, jaka jest
    udzielenie licencji ;-)))))))

    Odpowiadajac:
    1. Udzielanie licencji i sprzedaz praw autorskich to swiadczenie uslug zgodnie z art.
    8. ustawy o VAT.
    2. Miejscem swiadczenia uslugi jest Portugalia, zgodnie z art. 27. 4. ustawy o VAT.
    Czynnosc ta nie podlega ustawie o VAT (a nie stawka 0%). Sprzedawca ma prawo do
    odliczenia VAT naliczonego w zwiazku z ta sprzedaza.
    3. Z wyjatkiem róznych wyjatków (wewnatrzwspólnotowy transport towarów, uslugi z nim
    zwiazane, uslugi zwiazane z nieruchomosciami lub z ruchomym majatkiem rzeczowym)
    zasadniczo sprzedawca nie musi miec unijnego VAT. Jednakze NABYWCA musi byc unijnym
    podatnikiem - por. art. 27. 3. 2) - mowa jest o PODATNIKACH (VATu w kraju
    swiadczenia uslugi).
    4. dokumentowanie transakcji jest osobnym problemem. minimum podpisana kopia faktury
    VAT, a najlepiej pisemna umowa. I tak nie obedzie sie bez wykorzystania poczty.
    Ewentualnie faksu (ale doradzalbym poczte).

    Zastrzezenie: Powyzsza informacja nie stanowi czynnosci doradztwa podatkowego w
    rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym.

    Grzegorz Kujawski
    Doradca podatkowy nr 09984

    Specjalizujemy sie w optymizacji zobowiazan podatkowych, cenach transferowych,
    postepowaniach w sprawie unikania podatków i uchylania sie od podatków

    Prosimy o kontakt przez formularz emailowy na naszej stronie internetowej.
    WWW: tax.freemote.net

    UWAGA: Tresc niniejszej wiadomosci moze byc poufna i chroniona prawem. Jest
    przeznaczona wylacznie dla osoby lub organizacji, do której jest adresowana.
    Jesli nie jestes zamierzonym odbiorca niniejszej wiadomosci informujemy niniejszym,
    ze wszelkie dalsze przesylanie, kopiowanie lub ujawnianie tresci tej wiadomosci lub
    podejmowanie jakichkolwiek czynnosci zwiazanych z jej trescia jest surowo zabronione
    i moze byc niezgodne z prawem.
    W takim wypadku uprzejmie prosimy o usuniecie tej wiadomosci i poinformowanie nas o
    blednym doreczeniu.

  • 5. Data: 2004-05-19 23:45:02
    Od: bromden <l...@t...signature>

    to już wszystko wiemy,
    dwie uwagi techniczne:
    - wiadomości tylko w plain text (nie HTML)
    - (auto)reklama do sygnatury (max 4 linie)
    http://google.com/search?q=etykieta+usenetu etc.

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 6. Data: 2004-05-20 07:22:20
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "GK <do NOT reply - newsgroups only!>" <t...@p...onet.pl>
    wrote in message news:c8gjg0

> [...]

    >Zastrzezenie: Powyzsza informacja nie stanowi czynnosci doradztwa
    podatkowego >w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie

    A co ze sprzedaza wysylkowa ?

    Vizvary

  • 7. Data: 2004-05-20 10:04:53
  • 8. Data: 2004-05-20 10:52:33
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > Tyko czy rzeczywiscie mozna odliczyc vat naliczony, bo niby od czego ?

    art. 86 ust. 8, art. 87 ust. 5

    > W nowym vat 7 nie widze pozycji do ktorej by to pasowalo ....

    Nr 47 - "Razem kwota podatku naliczonego do odliczenia".
    Wg ustawy masz prawo do odliczenia (zwrotu), źle skonstruowana
    deklaracja VAT-7 nie unieważnia tego prawa! (Do deklaracji można
    dołączyć kopie faktur i niech się urzędnicy martwią.)

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 9. Data: 2004-05-20 11:21:44
    Od: "Ed" <e...@h...pl>

> [...]
    > deklaracja VAT-7 nie unieważnia tego prawa! (Do deklaracji można
    > dołączyć kopie faktur i niech się urzędnicy martwią.)

    Chodzilo mi raczej o sama sprzedaz. Skoro wczesniej byla mowa ze sprzedaz np
    praw autorskich do Europy nie podlega vat to tej transakcji wogole nie
    bedzie w vat. Zakladajac ze to jest moja jedyna sprzedaz to nie bedzie od
    czego odliczyc vat naliczonego. (no bo to chyba nie bedzie
    wewnatrzwspolnotowa dostawa towaru).
    Nie wiem czy dobrze mysle... :)
    ed

  • 10. Data: 2004-05-20 11:33:51
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > Nie wiem czy dobrze mysle... :)

    zamiast myśleć, przeczytaj przepisy, które wskazałem

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl