    From: Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wewnątrzwspólnotowe nabycie nowego pojazdu a VAT
    Date: Sun, 06 Jan 2008 15:52:22 +0100

    Witam,
    Zainteresował mnie problem nabycia nowego pojazdu z innego kraju UE.
    Jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej.
    Nie mogę znaleźć informacji jak rozlizyć VAT od takiego zakupu.
    Wiem, że mam obowiązek zapłaty VAT w Polsce. Znalazłem informacje jak
    taka transakcja powinna przebiegać w przypadku VATowców, sprzedający
    wystawia fakturę na 0%VAT, a ja opłacam VAT w Polsce.
    Ale co w sytuacji kiedy nie jestem płatnikiem VAT?
    Sprzedawca na samochód wystawi mi fakturę jak na pojazd do exportu 0%VAT
    i podatek płacę w Polsce?
    Czy może wystawi z pełną stawką VAT? Czy moge wtedy w jakiś sposób
    starać się o zwrot tego VAT, zapłaconego w innym kraju UE?
    No i w takiej sytacji opłacam nasz VAT od kwoty netto czy brutto, na
    fakturze?
    --
    pozdrawiam
    Skiraz