  • 1. Data: 2008-01-06 14:52:22
    Temat: Wewnątrzwspólnotowe nabycie nowego pojazdu a VAT
    Od: Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>

    Witam,
    Zainteresował mnie problem nabycia nowego pojazdu z innego kraju UE.
    Jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej.
    Nie mogę znaleźć informacji jak rozlizyć VAT od takiego zakupu.
    Wiem, że mam obowiązek zapłaty VAT w Polsce. Znalazłem informacje jak
    taka transakcja powinna przebiegać w przypadku VATowców, sprzedający
    wystawia fakturę na 0%VAT, a ja opłacam VAT w Polsce.
    Ale co w sytuacji kiedy nie jestem płatnikiem VAT?
    Sprzedawca na samochód wystawi mi fakturę jak na pojazd do exportu 0%VAT
    i podatek płacę w Polsce?
    Czy może wystawi z pełną stawką VAT? Czy moge wtedy w jakiś sposób
    starać się o zwrot tego VAT, zapłaconego w innym kraju UE?
    No i w takiej sytacji opłacam nasz VAT od kwoty netto czy brutto, na
    fakturze?
    --
    pozdrawiam
    Skiraz

  • 2. Data: 2008-01-08 19:37:08
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 6 Sty, 15:52, Skiraz alias Pablo <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > starać się o zwrot tego VAT, zapłaconego w innym kraju UE?
    > No i w takiej sytacji opłacam nasz VAT od kwoty netto czy brutto, na

    VAT-10
    jest to deklaracja dla podatku od towarów i usług stosowana przy
    wewnątrzwspólnotowym nabyciu nowych środków transportu. Deklarację
    VAT-10 składają podatnicy, o których mowa w art. 15 ustawy o VAT oraz
    podmioty niebędące podatnikami wymienionymi w tym przepisie, niemający
    obowiązku składania deklaracji VAT-7, VAT-7K lub VAT-8
    (niezarejestrowani jako podatnicy VAT-UE), którzy dokonują
    wewnątrzwspólnotowego nabycia nowych środków transportu. Deklarację
    należy sporządzić i złożyć we właściwym urzędzie skarbowym w terminie
    14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego

    Pozdrawiam ;-)