  • 1. Data: 2006-02-27 09:49:08
    Temat: Wezwanie US w sprawie VAT-R/UE
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    Właśnie dostałem wezwanie z US "w celu złożenia wyjaśnień w sprawie
    przewidywanej daty dokonania transakcji wewnątrzwspólnotowych".
    Wezwanie na podstawie art. 155 par. 1, Ordynacji podatkowej.

    W VAT-R/UE wpisałem 1.04.2006, i zaznaczyłem 3 "kwadraciki" tj.
    1. podatnik podlegający... będzie dokonywał Wewn. dostawy towarów
    2. -||- nabycia towarów
    4. -||- usługi o których mowa.... art 28, ust 3,4,6,7

    W PKD mam wpisane 72.x (informatyka), 74.40 (Reklama)
    52.61.Z (sprzedaż wysyłkowa), 52.48.A Sprzedaż komputerów oraz sprzętu
    telekom. 30.02.Z produkcja komp., 51.84.Z (Sprzedaż hurtowa komputerów),
    22.33.Z (Reprodukcja komputerowych nośników informacji), 32.20.B
    (32.20.B-Działalność usługowa w zakresie instalowania, naprawy i
    konserwacji nadajników telewizyjnych i radiowych),
    45.31.D (Wykonywanie pozostałych instalacji elektrycznych)

    Złożyłem VAT-R/UE przede wszystkim, żeby "dostać" NIP-UE, który wymaga
    firma francuska w której chciałbym wykupić serwer dedykowany.
    Wiem, że to są Usługi, a nie Towar no ale oni chcą NIP-UE.

    W przyszłości, też zamierzam sprzedawać wysyłkowo towary niematerialne
    (to pewnie będzie export usług) oraz materialne w PL i UE.
    Więc profilaktycznie wypisałem VAT-R/UE dałem datę nie odległej przyszłości.

    Co powiedzieć w US, i w sumie do czego/dlaczego zwrócili na mnie uwagę?

    Pozdrawiam Adam.

  • 2. Data: 2006-03-01 11:13:37
    Temat: Re: Wezwanie US w sprawie VAT-R/UE
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    > Właśnie dostałem wezwanie z US "w celu złożenia wyjaśnień w sprawie
    > przewidywanej daty dokonania transakcji wewnątrzwspólnotowych".

    Byłem na rozmowie w US i może się komuś przyda informacja o co chodziło.

    wpisałem datę przewidywanego dokonania transakcji unijnych na 1.04
    a formularz składałem w styczniu, okazało się, że przewidywana data
    nie może być późniejsza niż 14 dni od daty złożenia wniosku.
    Tak więc anulowałem wniosek i nie było problemu.

    Pozdrawiam Adam