  • 1. Data: 2005-09-13 08:17:24
    Temat: Wezwanie do zapłaty a korekta PIT5
    Od: Justyna Iwańska <j...@g...com>

    Mam taki problem. Deklarację PIT 5 za lipiec wypełniłam błędnie, tzn nie
    wpisałam części kosztów, wynikło więc z niej, że jest do zapłacenia 20
    zł podatku dochodowego. Po wpisaniu kosztów, które niechcący zostały
    pominięte wynika, że w tym miesiącu nie będę płacić jeszcze podatku. Nie
    zdążyłam złożyć korekty do deklaracji, a już przyszło wezwanie do
    zapłaty tych zaległych 20 zł.
    Co zrobić, zapłacić te 20 zł i... co dalej? Co i jak powypełniać?
    Czy może udać się do kobiety prowadzącej sprawę i jej wręczyć korektę i
    złożyć wyjaśnienia?

    Z góry dzięki za sugestie.
    --
    Pozdrawiam,
    Justyna

    http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=708

  • 2. Data: 2005-09-13 08:38:12
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty a korekta PIT5
    Od: metti <m...@b...pl>

    Łaskotany/a po stopach piórkiem do granic wytrzymałości Justyna
    Iwańska w końcu zaczyna sypać, a oto co rzecze::

    > Czy może udać się do kobiety prowadzącej sprawę i jej wręczyć korektę i
    > złożyć wyjaśnienia?

    Sprawdź najpierw, czy benzyna, którą spalisz jadąc do US, będzie
    warta mniej niż 20 zł, bo może nie warto... No, ostatecznie
    uwzględnij roboczogodzinę dla pracy nóg!

    --

    pozdrowienia, Meteusz
    ___________________

  • 3. Data: 2005-09-13 08:52:15
    Od: Justyna Iwańska <j...@g...com>

    metti napisał(a):

    > Sprawdź najpierw, czy benzyna, którą spalisz jadąc do US, będzie warta
    > mniej niż 20 zł, bo może nie warto...

    Sama kwota 20 zł nie jest tu problemem, ale bardziej chodzi mi jak to
    ująć w następnej deklaracji, to co pominęłam to kwota ponad 1000 zł,
    czyli całkiem spora.

  • 4. Data: 2005-09-13 12:31:10
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Justyna Iwańska" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Sama kwota 20 zł nie jest tu problemem, ale bardziej chodzi mi jak to ująć
    > w następnej deklaracji, to co pominęłam to kwota ponad 1000 zł, czyli
    > całkiem spora.

    Wpisujesz do KPIR w pierwszej pozycji następnego miesiąca tj. września i
    "samo ci wyjdzie" że zmniejszasz dochód narastająco o koszty poniesione w
    sierpniu.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 5. Data: 2005-09-13 12:53:42
    Od: Justyna Iwańska <j...@g...com>

    Magdalena B napisał(a):

    > Wpisujesz do KPIR w pierwszej pozycji następnego miesiąca tj. września i
    > "samo ci wyjdzie" że zmniejszasz dochód narastająco o koszty poniesione w
    > sierpniu.

    Zadam bardzo laickie pytanie:
    Czy mogę wpisać w KPiR w miesiąc sierpień fakturę z lipca (bo o te
    miesiące chodzi)? Nikt mi za to głowy nie urwie?

  • 6. Data: 2005-09-13 19:49:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2005, Justyna Iwańska wrote:

    > Zadam bardzo laickie pytanie:
    > Czy mogę wpisać w KPiR w miesiąc sierpień fakturę z lipca (bo o te miesiące
    > chodzi)? Nikt mi za to głowy nie urwie?

    1. poszukaj w archiwum postów Maddy na ten temat. Od zawsze się
    zgadzam z owym stanowiskiem :)
    2. u mnie kontrola ze dwa takie koszty przyuważyła, było coś w rodzaju
    "acha, wpisał z poprzedniego miesiąca" (i to były f-ry ewidentnie
    o miesiąc później wpisane, choć na niewysokie kwoty) i tyle.
    F-ry "telefoniczne" notorycznie księguję na ten miesiąc co VAT,
    (czyli później jeśli termin płatności jest na początku następnego
    m-ca), za wyjątkiem przełomu roku :)

    Ale za *twoją* głowę wolałbym nie ręczyć... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-13 22:07:19
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości ...
    > 1. poszukaj w archiwum postów Maddy na ten temat. Od zawsze się
    > zgadzam z owym stanowiskiem :)

    dawno nie zaglądałem ale jakoś "nasza" Maddy ucichła ?
    (z innej beczki... kiedyś była "Orka" i też jej nie ma...
    ale najważniejsze że Ty jesteś ! i to bez wazeliny...)

    > 2. u mnie kontrola ze dwa takie koszty przyuważyła, było coś w rodzaju
    > "acha, wpisał z poprzedniego miesiąca" (i to były f-ry ewidentnie
    > o miesiąc później wpisane, choć na niewysokie kwoty) i tyle.

    koszty poniesione w roku podatkowym ?
    "acha"... tylko to mogli zrobić, IMHO nawet jak koszt był ze
    stycznia a wpisałeś w grudniu...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 8. Data: 2005-09-14 05:31:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Sep 2005, Dariusz Stefan wrote:

    > dawno nie zaglądałem ale jakoś "nasza" Maddy ucichła ?
    > (z innej beczki... kiedyś była "Orka" i też jej nie ma...

    No niestety, wcięło :(
    A ja jestem tylko podatnikiem, nie doradcą, nie ta kategoria !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-09-14 06:45:18
    Od: Justyna Iwańska <j...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > 1. poszukaj w archiwum postów Maddy na ten temat. Od zawsze się
    > zgadzam z owym stanowiskiem :)

    Dzięki. Wynika z tego, że można.