    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wezwanie z US, co zrobic?
    Date: Wed, 18 Jul 2007 20:10:59 +0200

    Skarbówka wezwała mnie i wspólnika do złożenia korekty w trybie
    art. 274 ust 1 pkt 2 Ordynacji Podatkowej.

    Wg życzliwego, NIP-2 nie spełnia wymnogów art. 5 ust. 3 i 3b
    oraz art. 9 ust. 1 i 6 ustawy o NIP, ale mniejsza o to.

    OP
    Art. 274. § 1. W razie stwierdzenia, ze deklaracja zawiera błędy
    rachunkowe lub inne
    oczywiste omyłki bądź ?e wypełniono ją niezgodnie z ustalonymi
    wymaganiami, organ
    podatkowy w zale?ności od charakteru i zakresu uchybień:
    1) (...)
    2) zwraca się do składającego deklarację o jej skorygowanie oraz zło?enie
    niezbędnych
    wyjaśnień, wskazując przyczyny, z powodu których informacje zawarte w
    deklaracji podaje
    się w wątpliwość.

    Pytanie brzmi: czy zgodnie z tym art. 274 ust. 1 pkt 2. mamy złożyć
    korektę NIP-2,
    czy pójść do babki i na miejscu machnąć jej na poprzednim druku korektę i
    zaparafować?
    Pytam, gdyż podejrzewam że to wezwanie to wynik kłótni z pewnym babsztylem
    w okienku
    i teraz o każdą kratkę będzie jazda - więc nie chcemy wtopić i dać podstaw
    do jakiegoś
    mandatu - a jak nie złożymy korekty tylko na poprzednim NIP-2 się machnie
    poprawki,
    to moga np. uznać że niezłożenie korekty to stowka itd.

    Druga sprawa jest taka - na VAT-R podpisał się tylko wspólnik, bo ma prawo
    i obowiązek
    reprezentować spółkę. US chce żebym ja też się podpisał, co mi się nie
    uśmiecha
    bo mam tam kilkaset km trasy. Czy faktycznie popdpis wspólnika na VAT-R
    nie wystarczy
    (wg umowy spółki nie ma żadnych przeciwskazań)?
    A jeżeli nie wystarczy to mogę wysłać jakieś pełnomocnictwo poświadczone
    notarialnie
    żeby się za mnie zaparafował?