  • 1. Data: 2007-07-18 18:10:59
    Temat: Wezwanie z US, co zrobic?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Skarbówka wezwała mnie i wspólnika do złożenia korekty w trybie
    art. 274 ust 1 pkt 2 Ordynacji Podatkowej.

    Wg życzliwego, NIP-2 nie spełnia wymnogów art. 5 ust. 3 i 3b
    oraz art. 9 ust. 1 i 6 ustawy o NIP, ale mniejsza o to.

    OP
    Art. 274. § 1. W razie stwierdzenia, ze deklaracja zawiera błędy
    rachunkowe lub inne
    oczywiste omyłki bądź ?e wypełniono ją niezgodnie z ustalonymi
    wymaganiami, organ
    podatkowy w zale?ności od charakteru i zakresu uchybień:
    1) (...)
    2) zwraca się do składającego deklarację o jej skorygowanie oraz zło?enie
    niezbędnych
    wyjaśnień, wskazując przyczyny, z powodu których informacje zawarte w
    deklaracji podaje
    się w wątpliwość.

    Pytanie brzmi: czy zgodnie z tym art. 274 ust. 1 pkt 2. mamy złożyć
    korektę NIP-2,
    czy pójść do babki i na miejscu machnąć jej na poprzednim druku korektę i
    zaparafować?
    Pytam, gdyż podejrzewam że to wezwanie to wynik kłótni z pewnym babsztylem
    w okienku
    i teraz o każdą kratkę będzie jazda - więc nie chcemy wtopić i dać podstaw
    do jakiegoś
    mandatu - a jak nie złożymy korekty tylko na poprzednim NIP-2 się machnie
    poprawki,
    to moga np. uznać że niezłożenie korekty to stowka itd.

    Druga sprawa jest taka - na VAT-R podpisał się tylko wspólnik, bo ma prawo
    i obowiązek
    reprezentować spółkę. US chce żebym ja też się podpisał, co mi się nie
    uśmiecha
    bo mam tam kilkaset km trasy. Czy faktycznie popdpis wspólnika na VAT-R
    nie wystarczy
    (wg umowy spółki nie ma żadnych przeciwskazań)?
    A jeżeli nie wystarczy to mogę wysłać jakieś pełnomocnictwo poświadczone
    notarialnie
    żeby się za mnie zaparafował?

  • 2. Data: 2007-07-18 18:59:49
    Temat: Re: Wezwanie z US, co zrobic?
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > korektę NIP-2,
    > czy pójść do babki i na miejscu machnąć jej na poprzednim druku korektę i
    Pomijając fakt , że NIP2 nie jest deklaracją podatkową ;
    Obydwie formy są dopuszczalne - parafki przy korektach i tak bedą z datą.
    Sądzę , że w przypadku konfliktu z urząednikiem - najlepiej zapytać w jakiej
    formie korektę przyjmie.

> [...]
    > (wg umowy spółki nie ma żadnych przeciwskazań)?
    > A jeżeli nie wystarczy to mogę wysłać jakieś pełnomocnictwo poświadczone

    przepis art. 5 ust. 4a ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 1995 r. Nr 142 poz.
    702 z późn. zm.) zezwala na złożenie (a więc i podpisywanie) zgłoszenia
    identyfikacyjnego przez pełnomocnika. Zgodnie z powołanym wyżej artykułem w
    przypadku dokonywania zgłoszenia identyfikacyjnego przez pełnomocnika do
    zgłoszenia dołącza się uwierzytelnioną lub poświadczoną urzędowo kopię
    pełnomocnictwa. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa wyłącznie do dokonania
    zgłoszenia identyfikacyjnego do zgłoszenia dołącza się oryginał pełnomocnictwa.
    Jak wynika z powyzszego - wystarczy umocować wspólnika pełnomocnictwem do
    określonych czynności. Nie musi mieć ono formy notarialnie poświadczonego
    podpisu. Wystarczy zwykłe pełnomocnictwo do czynności w oryginale + opłata
    (pokwitowanie)skarbowa 17 pln-ów płatne przelewem na konto gminy.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2007-07-19 06:58:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 20:59:49 +0200, Kriss napisał(a):

> [...]
    > podpisu. Wystarczy zwykłe pełnomocnictwo do czynności w oryginale + opłata
    > (pokwitowanie)skarbowa 17 pln-ów płatne przelewem na konto gminy.

    Ależ tu nie chodzi o żadne ustanawianie pełnomocnika. Zgłoszenie SPÓŁKI
    podpisała osoba, która zgodnie z umową spółki może ją reprezentować
    samodzielnie. I po co tu jakiś pełnomocnik?

  • 4. Data: 2007-07-19 20:54:06
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Ależ tu nie chodzi o żadne ustanawianie pełnomocnika. Zgłoszenie SPÓŁKI
    > podpisała osoba, która zgodnie z umową spółki może ją reprezentować
    > samodzielnie. I po co tu jakiś pełnomocnik?
    A przypadkiem nie chodzi o to , żeby nie kopać się z koniem ?
    Człowiek jest daleko i nie ma czasu na spory i dywagacje . Ma w d. procedury i
    przepisy - chce działać legalnie i bez stresu . Jeśli miałby ochotę na
    polemikę , to by pojechał (patrz zapłacił za paliwo/bilet) zmarnował czas i
    popadł w kolejny konflikt z urzędnikiem. Ustanawiajac pelnomocnika oszczędza
    koszty dojazdu i czas . Jeśli po załatwieniu sprawy (otrzymaniu potwierdzenia)
    uzna , że pełnomocnictwo było zbędne a wezwanie do korekty zbedne - to zawsze
    moze wystąpić o odszkodowanie. No chyba ,że celem spółki jest walka z nadmierną
    biurokracją - ukierunkowana na brak zysku - w tym przypadku nie wypada sie
    poddać i trzeba walczy do ostatniej kropli krwi :-)))))

    Pzdr- Kriss