  • 1. Data: 2002-04-21 20:09:46
    Temat: Wielokrotne Cło + VAT
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Mam takie pytanie, być może już kiedyś ta kwestia na grupie była
    poruszana, ale ... :)))

    Otóż załóżmy że w Polsce jest jakaś fabryka, produkująca podzespoły do
    samochodów, a konkretniej różne tapicerki itp.

    Wszystkie materiały do produkcji (skóry, kleje, skaje gąbki itp) są
    sprowadzane z Niemczech. Gotowe podzespoły wyprodukowane z tych
    półproduktów, są exportowane również do Niemczech.

    Moje pytanie jest takie, czy sprowadzając półprodukty do Polski będzie
    naliczone od tego jakieś Cło. Czy Cło tym razem przez Niemców zostanie
    naliczone przy w wozie do nich gotowych podzespołów ?

    Czy w takim przypadku trzeba płacić jakiś VAT, w końcu te podzespoły w
    Polsce nie są sprzedawane tylko w Niemczech.

    Gdzie można znaleźć jakieś regulacje na ten temat ?

    Kamil
    c...@h...pl

  • 2. Data: 2002-04-21 21:06:57
    Temat: Re: Wielokrotne Cło + VAT
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Moje pytanie jest takie, czy sprowadzając półprodukty do Polski
    będzie
    > naliczone od tego jakieś Cło.

    To zależy w jaki sposób sprowadzisz.
    Zależy czy podciągniesz pod uszlachetnianie
    czy zwykły import.

    Czy Cło tym razem przez Niemców zostanie
    > naliczone przy w wozie do nich gotowych podzespołów ?

    Niemcy mają mało restrykcyjną taryfę, ale w motoryzacji
    może być wysoko poprzeczka :-((

    > Czy w takim przypadku trzeba płacić jakiś VAT, w końcu te podzespoły
    > Polsce nie są sprzedawane tylko w Niemczech.

    No przecież je wywozisz, więc w czym problem?

    CEZ

  • 3. Data: 2002-04-21 21:20:26
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Cezary F." <c...@i...pl> wrote in message

    > będzie
    >
    > To zależy w jaki sposób sprowadzisz.
    > Zależy czy podciągniesz pod uszlachetnianie
    > czy zwykły import.

    A jaka jest różnica między jednym a drugim, i gdzie można by sobie na ten
    temat poczytać.

    Sprawa wygląda tak, że powiedzmy od Niemców bym dostawał wszystkie
    półfabrykaty maszyny itp. W Polsce wytwarzał jakiś element samochodu i z
    powrotem odsyłał to do Niemiec.

    > Czy Cło tym razem przez Niemców zostanie
    >
    > Niemcy mają mało restrykcyjną taryfę, ale w motoryzacji
    > może być wysoko poprzeczka :-((

    Czy w języku polskim można gdzieś znaleźć informacje na temat stawek
    celnych w takim przypadku ?

    Ewentualnie do jakiego urzędu można, by się pisemnie w tej sprawie zwrócić
    żeby dostać jednoznaczną odpowiedź ?

    Kamil
    c...@h...pl

  • 4. Data: 2002-04-21 21:52:54
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > A jaka jest różnica między jednym a drugim, i gdzie można by sobie
    na ten
    > temat poczytać.

    Można by książkę napisać.
    Kodeks Celny + rozporządzenia.
    Niezła cegła :-((

> [...]
    i z
    > powrotem odsyłał to do Niemiec.

    > Czy w języku polskim można gdzieś znaleźć informacje na temat stawek

    Stawki celne są właściwe dla towaru.
    Nie zależą od rodzaju procedury.
    www.clo.pl
    www.guc.gov.pl ale chyba ich już likwidują :-))

    > Ewentualnie do jakiego urzędu można, by się pisemnie w tej sprawie
    zwrócić
    > żeby dostać jednoznaczną odpowiedź ?

    UC wg właściwości miejscowej.
    Kodeks celny daje taką możliwość dla taryfikacji.
    (jeden z pierwszych artykułów)
    Wypytaj sobie o szczegóły w agencji celnej.
    Znajdziesz tam chyba jakiegoś znajomego :-))