  • 1. Data: 2005-02-22 19:25:50
    Temat: Windykacja - pomocy
    Od: "GG" <G...@d...pl>

    Witam.

    Problem wygląda następująco.
    Do września 2002 roku korzystałem w akademiku z internetu
    dostarczanego mi przez pewną firmę (provider z Opola).
    Wszystkie rachunki płaciłem na bieżąco.
    We wrześniu 2002 roku zrezygnowałem z internetu.

    Ostatnio dostaję wezwanie do załaty z wyznaczonym terminem
    wystosowane przez firmę windykacyjną (list zwykły). Nie ma tam szczegółów za
    co.
    Firma od której brałem internet nie powiadomiła mnie ani słowem, że jestem
    winny
    jej jakieś należności (dysponowała moim adresem) lecz od razu sprzedała
    prawa do nich firmie windykacyjnej.
    Czy jest to postępowanie prawidłowe ???
    Jaki jest termin przedawnienia ???

    Dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    GG

  • 2. Data: 2005-02-22 21:04:59
    Temat: Re: Windykacja - pomocy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Feb 2005, GG wrote:

> [...]
    >+ prawa do nich firmie windykacyjnej.
    >+ Czy jest to postępowanie prawidłowe ???

    Zdaje się że tak. Dług "wolno sprzedać" - jak napisano w KC "chyba
    że umowa stanowi inaczej".
    Czym innym jest coś o co NIE pytasz ;> - czy ty masz dług wobec
    windykatora. Odpowiedź też jest w KC.
    I o ile pamiętam - dopiero od momentu kiedy wierzyciel POWIADOMI
    dłużnika że sprzedał dług.
    Przecież ja też mogę ci posłać "wezwanie do zapłaty za przejazd
    autobusem", nie ? ;)

    >+ Jaki jest termin przedawnienia ???

    Pytania (wszystkie) kwalifikują się na grupę .prawo a nie .podatki.
    Sprawdź groups.google.pl -> zaawansowane i najpierw poczytaj.
    Bo moga cię pogryźć... za nieczytanie archiwum :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)