  • 21. Data: 2005-05-27 09:48:55
    Temat: Re: Wlasciciel nie chce mnie zameldowac - skladac NIP-3?
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Jakub" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d72p13$t5s$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Tadeusz" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No chyba nie do konca... wyrzucenie z mieszkania zameldowanej w nim
    osoby
    > moze graniczyc z cudem...

    Z osobą niezameldowaną jest dokładnie ten sam problem. Przerabiałem.
    Nie zameldowany bo nie dal DO.
    Obydwie strony podpadają pod KK.
    :(

  • 22. Data: 2005-05-27 21:47:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 May 2005, Jano wrote:

    >+ Użytkownik "Jakub" <k...@o...pl> napisał
    [...]
    >+ > No chyba nie do konca... wyrzucenie z mieszkania zameldowanej
    >+ > w nim osoby moze graniczyc z cudem...
    >+
    >+ Z osobą niezameldowaną jest dokładnie ten sam problem. Przerabiałem.

    Poproszę nie krzyczeć (na mnie). Nie polemizuję a komentuję :)

    Z prawnego p. widzenia tak powinno być: równie trudno (lub równie
    łatwo) powinno się dać 'wyrzucić z mieszkania' osobę zameldowaną
    lub nie: o ew. "skali trudności" powinny decydować takie czynniki jak:
    - posiadanie umowy (dzierżawy, najmu, użyczenia...)
    - faktyczne korzystanie z lokalu, *również* wbrew woli właściciela
    ...ale *nie* zameldowanie.
    Nim ktoś na mnie "wsiądzie" w kwestii "wbrew woli właściciela" - to
    poproszę o sprawdzenie co jest w art. 342. Kodeksu Cywilnego.
    Takie mamy prawo - jedynie "natychmiastowe" działanie w oparciu
    o 343 KC daje jakie takie prawa właścicielowi. Z zastrzeżeniem
    "nie wolno stosować przemocy" - może POPROSIĆ :> dzikiego
    lokatora o wyjście...
    W sprawie zameldowania - był wyrok TK iż jest to wyłącznie "czynność
    administracyjna" która nie ma wpływu na prawa cywilne.
    Było trochę dyskusji na grupie .prawo :)

    >+ Nie zameldowany bo nie dal DO.
    >+ Obydwie strony podpadają pod KK.

    Hm... nie przesadziłeś aby ??
    chyba KW...
    A właściciel AFAIK wymeldować i zameldować może (w oparciu o "stan
    faktyczny" !) że tak powiem: "przymusowo", jest droga administracyjna.

    >+ :(

    ...a to swoją drogą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd