  • 1. Data: 2002-03-02 20:39:15
    Temat: Wpisywanie numerow ksiag na dokumentach
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Witam

    Wiadomo, że numer KPiR pisać trza. Co jednak z numerem dokumentu w
    rejestrach VAT? Czy ktoś może udzielić jednoznacznej odpowiedzi -
    piszemy/nie piszemy - najlepiej z podaniem podstawy prawnej?

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 2. Data: 2002-03-02 22:20:28
    Temat: Re: Wpisywanie numerow ksiag na dokumentach
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Mar 2002, maup wrote:

> [...]
    >+ rejestrach VAT? Czy ktoś może udzielić jednoznacznej odpowiedzi -
    >+ piszemy/nie piszemy - najlepiej z podaniem podstawy prawnej?

    1. Znam takich co nie piszą i twierdzą że to przesada
    2. Mi biuro rachunkowe zaleciło pisać

    ... i pytanie wspomagające: w razie jakiegoś problemu prosciej
    znaleźć po numerze ewidencji (na ogół "wyróżnia się" na tle
    na ogół drukowanych faktur) czy po numerze faktury (np.
    8-znakowym) ?

    Ale komentarzy z chęcią poczytam, nie żałujcie
    elektronów :) (to "do wszystkich")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-03-02 23:51:38
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    > 1. Znam takich co nie piszą i twierdzą że to przesada
    > 2. Mi biuro rachunkowe zaleciło pisać

    Witam
    Nie spotkałem się z koniecznością oznaczania dokumentów wg ewidencji
    watowskich.
    IMHO najwygodniej jest, jeżeli na wydruku ewidencji VAT jest kolumna z
    numerem pozycji księgi. Masz wtedy tylko jedną "swoją" numerację
    dokumentów i łatwe powiązanie dokumentów z ewidencjami.
    Sądzę, że przy ręcznym prowadzeniu, także do ewidencji VAT wpisać
    numer z PKPR.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2002-03-03 19:22:17
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Ryszard G wrote:

    > Nie spotkałem się z koniecznością oznaczania dokumentów wg ewidencji
    > watowskich.

    Ale jednak taki problem wystepuje :(

    > IMHO najwygodniej jest, jeżeli na wydruku ewidencji VAT jest kolumna z
    > numerem pozycji księgi. Masz wtedy tylko jedną "swoją" numerację
    > dokumentów i łatwe powiązanie dokumentów z ewidencjami.

    To jest niezły pomysł, nawet znam programy, które tak czynią. Niestety w
    tym wypadku księgowośc była prowadzona na arkuszach kalkulacyjnych i teraz
    dopisywanie do nich numerów byłoby bardziej skomplikowane niż wpisanie
    ręczne. Problem polega tylko na tym, że nikt do tej pory nie umiał mi
    podać przepisu, który to reguluje :(

  • 5. Data: 2002-03-05 16:21:20
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Sat, 02 Mar 2002 21:39:15 +0100, w
    <3...@m...in.tarnow.pl>, maup <k...@m...in.tarnow.pl>
    napisał(-a):

    > Witam
    >
    > Wiadomo, że numer KPiR pisać trza.

    Zwariowałeś :) Nie trzeba. (Jak wpisywac nr KPIR w firmie
    wystawiającej sporą liczbę faktur -- osobna osoba do numerowania?)

    > Co jednak z numerem dokumentu w
    > rejestrach VAT? Czy ktoś może udzielić jednoznacznej odpowiedzi -
    > piszemy/nie piszemy - najlepiej z podaniem podstawy prawnej?

    W dokumentach masz dokładnie opisany nr faktury, więc nie ma potrzeby.