  • 1. Data: 2002-03-02 21:01:59
    Temat: Darowanemu mieszkaniu w podatek się nie patrzy ???
    Od: "Bartek Mądraszewski" <b...@t...pl>

    Mam pytanie (inne niż w tytule :-)

    Babcia mojej żony ma zamiar przekazać jej swoje mieszkanie. Mieszkanie dwa
    lata temu zostało wycenione na 17 tyś. zł, ale po odliczeniu jakichś ulg
    babcia wykupiła je od gminy za 12 tyś. zł, jednak gdyby chciała sprzedać to
    mieszkanie, to różnicę będzie musiała zapłacić gminie. W chwili obecnej
    babcia stara się o mieszkanie w bloku, ale niestety nie ma na nie szans
    dopóki jest właścicielką innego mieszkania. Mieszkania w którym mieszka nie
    chce sprzedać, bo po pierwsze - koszty, a po drugie - od dziecka mieszkała
    na wsi i teraz planuje sobie jednak na lato wracać do mieszkania bez c.o.
    Wymyśliła więc sobie, że swoje mieszkanie przepisze właśnie na moją żonę.
    I tu zaczynają się schody:
    1. jaki podatek i inne koszty będzie musiała zapłacić moja żona (a
    faktycznie babcia) od darowanego mieszkania ?
    2. a może jest jakiś lepszy sposób na ominięcie tych problemów ???

    kompletnie nie znam się na tych sprawach, więc z niecierpliwością czekam na
    odpowiedź, na grupę lub na priv. Bartek Mądraszewski

    bartecki@(usun.to)topnet.pl