  • 1. Data: 2011-01-01 10:39:06
    Temat: Wpłacona zaliczka przez klienta - kiedy ijaką wystawić fakturę?
    Od: futrzak <f...@i...pl>

    Witam,
    wystawiłem klientowi fakturę proforma na 3 rzeczy. Klient zapłacił
    100% za te 3 rzeczy, powiedzmy 2 grudnia.
    Dwie rzeczy otrzymałem z hurtowni 3 grudnia, a trzecią rzecz 15
    grudnia.
    Jak powinienem wystawić faktury za te towary?

  • 2. Data: 2011-01-01 12:11:42
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak powinienem wystawić faktury za te towary?

    Nie podałeś najważniejszej informacji - czy to, co otrzymałeś było zaliczką
    (przedpłata, zadatkiem)? Jeśli tak, to w ciagu 7 dni od dnia otrzymania
    pieniędzy.

    Jeśli wydałeś towar przed zapłatą to w ciagu 7 dni od wydania towaru.

  • 3. Data: 2011-01-01 13:13:15
    Od: futrzak <f...@i...pl>

    > Nie poda e najwa niejszej informacji - czy to, co otrzyma e by o zaliczk
    > (przedp ata, zadatkiem)? Je li tak, to w ciagu 7 dni od dnia otrzymania
    > pieni dzy.

    Zapłata była na podstawie faktury proforma - więc nie wiem jak nalezy
    to nazwać (zaliczkę, przedplatę, zadatek).
    Czyli wystawiłem proformę na 3 rzeczy i klient zapłacił na podstawie
    tej proformy.

    Czy mogę wystawić fakturę na 3 rzeczy jednocześnie (chociaż tej 3 nie
    mam fizycznie)?
    Czy też musze wystawić na 2 rzeczy które mam a 3 rzecz .....?

    > Je li wyda e towar przed zap at to w ciagu 7 dni od wydania towaru.
    to rozumiem.

  • 4. Data: 2011-01-01 13:57:20
    Od: <s...@a...pl>

    > Zapłata była na podstawie faktury proforma - więc nie wiem jak nalezy
    > to nazwać (zaliczkę, przedplatę, zadatek).

    Tym bardziej my nie wiemy, co przewidywała wasza umowa.

    > Czyli wystawiłem proformę na 3 rzeczy i klient zapłacił na podstawie
    > tej proformy.

    Może inaczej - jaka była umowa między tobą a wpłacającym?

> [...]
    > Czy też musze wystawić na 2 rzeczy które mam a 3 rzecz .....?
    > Je li wyda e towar przed zap at to w ciagu 7 dni od wydania towaru.

    Jeśli rozumiesz to o co pytasz? Wydajesz towar, wystawiasz fakturę. Dostajesz
    kasę, ale towaru nie wydajesz, wystawiasz fakurę na otrzymaną płatność
    (zaliczkę/przedłatę/zadatek itd.). Nigdzie nie napisałeś, jaką umowę
    zawarliście.

  • 5. Data: 2011-01-01 16:36:49
    Od: futrzak <f...@i...pl>

    > Tym bardziej my nie wiemy, co przewidywa a wasza umowa.

    Umowa taka że klien wpłaca pieniadze za towar na podstawie faktury
    proforma, a ja po wpłaceniu pieniędzy przez klienta sprzedjaę mu towar
    (najpier jeszcze musze go zamówić w hurtowni)

    > Mo e inaczej - jaka by a umowa mi dzy tob a wp acaj cym?

    jw.

    > Je li rozumiesz to o co pytasz? Wydajesz towar, wystawiasz faktur . Dostajesz
    > kas , ale towaru nie wydajesz, wystawiasz fakur na otrzyman p atno
    > (zaliczk /przed at /zadatek itd.). Nigdzie nie napisa e , jak umow
    > zawarli cie.

    Tak jak napisalem powyżej klient placi przedpłatę na 100% wartości 3
    rzeczy. Ale zgodnie z prawem w ciągu 7 dni musze wystawić faturę
    zaliczkową na tą kwotę.
    Tylko 2 reczy mam w terminie 2 dni od wpłacenia kasy, a 3 po
    kilkunastu dniach. Czy tą fakturę zaliczkową w ciagu 7 dni od
    odtrzymania kasy od klienta mam wystawić na 2 towary czy 3?