  • 1. Data: 2005-11-25 18:31:51
    Temat: Wplata do US VATu z innego konta niz firmowe
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Witam.
    Czy jest możliwość wpłacenia VATu do US z zupełnie innego konta niż US
    ma z formularza NIP (z konta innej osoby)?
    Czy US potraktuje to jako normalną wpłatę? Oczywiście wszystkie dane
    potrzebne do identyfikacji zostaną podane.
    Znajomy musi zapłacić VAT (do północy) i okazało się, że nie ma
    środków. Przelew ode mnie nie dojdzie na jego konto przed północą
    (mBank -> Lukas).
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-25 18:34:14
    Temat: Re: Wplata do US VATu z innego konta niz firmowe
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Zapomniałem napisać ważnej informacji, że chodzi o DG

  • 3. Data: 2005-11-25 18:58:41
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "seba" <s...@w...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Znajomy musi zapłacić VAT (do północy) i okazało się, że nie ma
    > środków. Przelew ode mnie nie dojdzie na jego konto przed północą

    spokojnie,
    wbrew pozorom US nie robi problemow gdy zaplacisz VAT kilka dni po terminie
    i odrazu doliczysz odsetki.
    sprawdzone na sp z o.o. - placa czesto kilka dni po termini i nigdy nie
    mieli klopotow.
    zreszta w us im powiedzieli ze jezeli firma odrazu doliczy odsetki to bedzie
    ok.

    pzdr
    pit.

  • 4. Data: 2005-11-25 19:11:26
    Od: "Tojek" <tojek-[UsunTo]-@interia.pl>

    nie ma najmniejszego problemu

    wazne ze zaplacone

    ja place ojcu zusy i us z mojego konta od paru lat

  • 5. Data: 2005-11-25 20:01:24
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    seba wrote:

> [...]
    > Znajomy musi zapłacić VAT (do północy) i okazało się, że nie ma
    > środków. Przelew ode mnie nie dojdzie na jego konto przed północą

    Wlasciwie to nawet z mBanku twoj przelew juz chyba nie wyjdzie dzisiaj
    do US. Choc moge sie mylic. Ja dla swietego spokoju place dzien przed.
    Programujac przelew wczesniej.

    Co do twoich watpliwosci - jest to proszenie si eo klopoty i
    prawdopodobnie kontrole.

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 6. Data: 2005-11-25 21:55:27
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wlasciwie to nawet z mBanku twoj przelew juz chyba nie wyjdzie
    > dzisiaj
    > do US. Choc moge sie mylic.

    Nie mylisz sie. Jednakze tutaj ma znaczenie data obciazenia rachunku.
    A mBank obciazy rachunek w dacie zlozenia dyspozycji, chocby to byla
    dyspozycja wydana o 23:59 wieczorem. Roznie to bywa w roznych bankach
    z ta data obciazenia. Szczegolnie spektakularnym przykladem jest tu na
    przyklad Deutche Bank (negatywnym).

    > Ja dla swietego spokoju place dzien przed.
    > Programujac przelew wczesniej.

    Urzad Skarbowy powinien byc Ci wdzieczny. No chyba ze bylby bez serca.
    Mozesz byc dumny, wspierasz bowiem budzet panstwa, dobrowolnie
    pozbawiajac sie odsetek za 1 dzien.

    > Co do twoich watpliwosci - jest to proszenie si eo klopoty i
    > prawdopodobnie kontrole.

    Nie sadze. Bowiem od 1997 roku reguluje czasami rozne podatki oraz
    skladki zus, z roznych mniej lub bardziej przypadkowych rachunkow
    (niekoniecznie formalnie moich). Raz mi sie zdarzyl telefon z banku,
    abym nie wykorzystywal ror-u do celow przelewow vat. Ale to tylko
    jeden bank tak zareagowal, przelew oczywiscie dotarl.

    marekz

  • 7. Data: 2005-11-25 23:01:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > dyspozycja wydana o 23:59 wieczorem. Roznie to bywa w roznych bankach
    > z ta data obciazenia. Szczegolnie spektakularnym przykladem jest tu na

    A to nie wiedzialem. Ale skoro tak, to plus dla mBanku.

    > Mozesz byc dumny, wspierasz bowiem budzet panstwa, dobrowolnie
    > pozbawiajac sie odsetek za 1 dzien.

    Kiedys zaprogramowalem sobie ZUS na 15-tego. Ale wypadla niedziela.
    Przelew poszedl 16-tego. Niby nic. Ale za kazdym razem jak przegladalem
    platnosci to lapalem sie na tym, ze "spozniony z zaplata" az sobie
    musialem dopisac flamastrem czerwonym, ze to byla niedziela ;)

    > Nie sadze.

    Hmm, byc moze. Ja znam przypadek co wlasnie tak bylo (kontrola). Mzoe
    zbieg okolicznosci. Moze po prostu nadgorliwy praktykant w US, a moze
    taki US po prostu...

  • 8. Data: 2005-11-26 14:39:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <petero2@o2_SPAM_.pl> napisal(a):

> [...]
    > mieli klopotow.
    > zreszta w us im powiedzieli ze jezeli firma odrazu doliczy odsetki to bedzie

    Nawet jeśli nie doliczy, to będzie ok, bo odsetek do kilku zł nie trzeba
    płacić. Mój tata od lat się spóźnia z podatkami po kilka dni (taki lekki
    bałaganiarz z niego :) i nigdy nikt nie pisnął nawet na ten temat.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 9. Data: 2005-11-28 06:07:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    [...]
    > Nawet jeśli nie doliczy, to będzie ok, bo odsetek do kilku zł nie trzeba
    > płacić.

    ...no to już zależy ile tego podatku ma zapłacić :) (a tym samym
    ile odsetek się uzbiera).
    I warto podkreślić ze to dotyczy *własnych* podatków.
    Żeby kto sobie nie pomyślał że z wpłatą z PIT-4 lub tp. moze się
    spóźnić bez konsekwencji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)