  • 1. Data: 2003-10-07 19:42:32
    Temat: Re: Wpółwłasność lokalu DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2003, ber44 wrote:

    >+ Witam.
    >+ Prowadzę jednoosobową działalność w lokalu, którego
    >+ jestem współwłaścicielem (z żoną, która pracuje gdzie indziej).
    >+ Na jakich zasadach powinienem to robić:
    >+ amortyzacja mojej połowy, czy użyczenie lokalu na
    >+ potrzeby DG przez obojga współwłaścicieli, czy wynajem od żony...?

    IMO całość w amortyzację:

    ++++++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących
    wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują
    składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-07 20:04:38
    Temat: Wpółwłasność lokalu DG
    Od: "ber44" <b...@W...onet.pl>

    Witam.
[...]
    Pozdrawiam
    Ber44

  • 3. Data: 2003-10-07 21:19:40
    Od: "ber44" <b...@W...onet.pl>

    Dzięki.
    Moje biuro rachunkowe żąda "umowy nieodpłatnego użyczenia" ze strony mojej
    żony. Jak rozumiem - niepotrzebnie.
    ber44

  • 4. Data: 2003-10-07 23:31:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2003, ber44 wrote:

    >+ Dzięki.
    >+ Moje biuro rachunkowe żąda "umowy nieodpłatnego użyczenia"

    Tia... powinni z Maddy sobie pogadać. Może by raz a dobrze
    wyjaśnili czy znają też umowy "odpłatnego użyczenia" ;>

    >+ ze strony mojej żony. Jak rozumiem - niepotrzebnie.

    Spytaj ich z czego to wynika, niech podadzą "podstawę
    prawną". A cytat jest z UoPDoOF, art. 22g "wartość
    początkowa ŚT".
    Naciśnij ich o "podstawę" - bo jak mają wymagania "z powietrza"
    to być może inne "kfiatki" ci też w papierach aplikują !

    BTW: jakbyś tak odpowiadał pod cytatem... lepiej się komentuje ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)