  • 11. Data: 2007-11-03 11:02:33
    Temat: Re: Wprowadzenie prywatnego auta do firmy
    Od: Hurricane <s...@o...pl>

    Witam
    Prosze jeszcze o chwilkę cierpliwości bo namnożyło mi się pytań.

    > Jeżeli masz fakturę / rachunek jakowartość początkową przyjmujesz
    > wartość z faktury / rachunku.

    Auto było sprowadzone z Niemiec i podałem jakąś śmieszną kwotę żeby się
    wykręcić od wysokiej akcyzy. Czy mam podać te śmieszne 100 Euro jako
    wartość nabycia? A jaka jest wartość początkowa skoro cena rynkowa auta
    jest dużo wyższa? Czy umowo kupna-sprzedaży zawarta między mną a niemcem
    jest dokumentem zakupu?

    > Przekazujesz oświadczeniem o przekazaniu własnego środka trwałego na
    > cele prowadzonej DG. Wtedy możesz wpisać do EŚT.

    Są wzory takich oświadczeń? Gdzie przekazuje?
    A i jeszcze - data nabycia i data przyjęcia. Za date nabycia wpisuję
    datę z umowy - data przyjęcia to dzień w którym składam oświadczenie o
    którym piszesz?

    > Piotrek

    Dzięki i pozdrawiam
    Łukasz

  • 12. Data: 2007-11-03 22:56:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Nov 2007, Hurricane wrote:

> [...]
    > wykręcić od wysokiej akcyzy. Czy mam podać te śmieszne 100 Euro jako wartość

    Alternatywą jest złożenie zeznania (w postaci dwu dokumentów z różną
    kwotą) że miało miejsce oszustwo podatkowe.
    Jak wykryją, to karnoskarbowy wysmaży takie wezwanie, od ktorego na sam
    początek się gęsia skórka pojawia :)

    > A jaka jest wartość początkowa skoro cena rynkowa auta jest dużo
    > wyższa?

    Wartość rynkowa liczy się tylko do takich podatków, jak PCC.
    Zarówno dla akcyzy jak i rozliczeń dochodowego (m.in. amortyzacji)
    liczy się "wartość nabycia powiększona o inne poniesione koszty".
    Czyli zapłaconą akcyzę i inne takie można doliczyć :)

    > Czy umowo kupna-sprzedaży zawarta między mną a niemcem jest
    > dokumentem zakupu?

    A nie?

    > Są wzory takich oświadczeń?

    No nie przesadzaj :)
    "oświadczam że z dniem ... przekazuję posiadany dotąd w celach osobistych
    samochód .... ... ... na cele DG". Na upartego można zaznaczyć, że
    "jest kompletny, sprawny i został przyjęty do użytku" - zajrzyj do
    definicji ST

    > Gdzie przekazuje?

    Nigdzie, donikąd.
    NA CO przekazujesz :) - "na cele DG".

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-11-03 23:33:32
    Od: Hurricane <s...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > kwotą) że miało miejsce oszustwo podatkowe.
    > Jak wykryją, to karnoskarbowy wysmaży takie wezwanie, od ktorego na sam

    Spoko - zamortyzuje sobie szalony wydatek 100E. :)
    Czyli tylko koszty.

> [...]
    > liczy się "wartość nabycia powiększona o inne poniesione koszty".
    > Czyli zapłaconą akcyzę i inne takie można doliczyć :)

    A numer - co mam wpisać - umowa kupna sprzedaży zawarta w dniu itd?

> [...]
    > samochód .... ... ... na cele DG". Na upartego można zaznaczyć, że
    > "jest kompletny, sprawny i został przyjęty do użytku" - zajrzyj do

    Msma sobie sam takie oświadczenie wystawić? Załaczyć do...?

    > pzdr, Gotfryd

    Ja również pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość. Dziś znalazłem biuro
    rachunkowe z przyzwoitą ceną i niosę wszystkie papiery do nich bo z
    dużo czasu zajmuje mi zabawa z rachunkami i wole w tym czasie robić
    zlecenie. A i nerwów mniej mnie to kosztuje.

    Dzięki za odpowiedz.

    Łukasz

    P.S. Trochem wstawiony wiec wybaczcie jakieś literówki!

  • 14. Data: 2007-11-04 07:07:16
    Temat: Re: [OT] Wprowadzenie prywatnego auta do firmy
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > czasu zajmuje mi zabawa z rachunkami i wole w tym czasie robić zlecenie. A

    Odważny :)
    Tylko uważaj, czasami dzięki biurom rachunkowym niektórzy 30-latkowie po
    kilku miesiacach korzystania z usług i pierwszej kontroli szybko siwieją :-P

  • 15. Data: 2007-11-04 10:10:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Hurricane" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spoko - zamortyzuje sobie szalony wydatek 100E. :)

    A potem zapłacisz podatek od całości, jak będziesz sprzedawał......

  • 16. Data: 2007-11-05 08:54:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Nov 2007, Hurricane wrote:

    > Spoko - zamortyzuje sobie szalony wydatek 100E. :)

    Cavallino skomentował - przemyśl, czy koszty będą o tyle przewyższać
    "kilometrówkę", że przez cały czas "życia" auta przekroczą jego
    ew. wartość odsprzedaży.

    > A numer - co mam wpisać - umowa kupna sprzedaży zawarta w dniu itd?

    A rozporządzenie o KPiR sprawdziłeś, zamiast NAS pytać? ;)
    Par.12.3 - "oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiajšcy powišzanie
    dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie"

    Tu leży i doczytaj resztę:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1
    ...a rejestracja jest darmowa (kosztem niewielkiego spamu).

    > Msma sobie sam takie oświadczenie wystawić? Załaczyć do...?

    Pomyślmy... a faktury zakupu do czego dołączasz?

    > rachunkowe z przyzwoitą ceną i niosę wszystkie papiery do nich bo z dużo
    > czasu zajmuje mi zabawa z rachunkami i wole w tym czasie robić zlecenie. A i
    > nerwów mniej mnie to kosztuje.

    Już Ci wyjaśnili :)
    I to raczej NIE JEST żart. Owszem, możesz dobrze trafić.
    Ale nie musisz ;)

    > P.S. Trochem wstawiony wiec wybaczcie jakieś literówki!

    Litrówki?

    pzdr, Gotfryd