  • 1. Data: 2003-12-10 15:37:05
    Temat: Wprowadzenie samochodu do EST raz jeszcze
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Wiem, ze bylo juz mlynkowane tyle razu, jednak mimo tego mam pewne watpliwosci.
    Moze moj watek usystematyzuje/wyjasni pewne watpliwosci i bedzie wskazowka dla
    innych.
    Prosze o poprawienie czy moj tok myslowy jest prawidlowy.

    Prowadze DG - KPiR, memorial, VAT.

    Kupuje uzywany samochod z kratka, dostaje faktury:

    1. Przejazd pociagiem po odbior.
    2. Faktura za samochod.
    3. Nocleg na miejscu.
    4. W drodze powrotnej tankuje samochod.

    Wprowadzam samochod do EST dnia nastepnego.
    Jezdze miesiac (mam na przerejestrowanie).
    5. W tym czasie ponosze koszty na paliwo, naprawy (<3500 PLN).

    Po miesiacu mam:
    6. Koszt przerejestrowania.
    7. Ubezpieczenie.

    I teraz tak:
    - podatek dochodowy
    1+2+3+4 = wartosc poczatkowa ST, wpisuje ja do EST i to amortyzuje.
    5, 6, 7 - sa kosztami DG - wpisuje bezposrednio do KPiR.

    Tutaj mam szczegolnie watpliwosci jesli chodzi o pkt. 6.

    - VAT - pozycje 1-6 wpisuje normalnie wedlug faktur do ewidencji zakupow VAT,
    moge ubiegac sie o zwrot nadwyzki w wysokosic nie wiekszej niz pozycja 2.
    Czy moge odliczyc VAT za pkt. 3?
    W pkt. 1. wystarczy bilet kolejowy z pieczatka NIP na odwrocie by traktowac go
    jako fakturę(?).

    Prosze o poprawienie mnie, jesli gdzies popelniam blad.

    Pozdrawiam,
    nebe

  • 2. Data: 2003-12-10 17:45:11
    Temat: Re: Wprowadzenie samochodu do EST raz jeszcze
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

  • 3. Data: 2003-12-11 07:47:47
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    > Nie ! Cała faktura za nocleg idzie w koszty , ale vatu się z tego nie
    > odlicza ,

    Ok, dzieki. Moze troche glupie pytanie, ale juz mi sie troche pomieszalo: Czy
    fakture z pkt. 3. mam wpisac do rejestru zakupow VAT z kwota w kolumnie "nie
    podlegajacy odliczeniom", czy tylko i wylacznie do KPiR?

    A co z reszta? Czy wszystko jest OK?

    Pozdrawiam,
    nebe