  • 1. Data: 2008-05-26 15:06:54
    Temat: Wprowadzenie starego oprogramowania do firmy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Mam otrzymane w 2006 roku (kiedy działałem jako freelancer - bez DG)
    oprogramowanie. Licencja ważna "bezterminowo", aczkolwiek prawo do
    aktualizacji do nowszych wersji - ważne było rok.

    Wspomnianą wersję otrzymałem gratis od producenta, przy okazji wykupywania
    innej usługi.

    Czy istnieją jakieś przeszkody, żebym mógł wykupić support/aktualizację
    już "z przeznaczeniem na DG" w polskiej firmie, otrzymać FVAT i normalnie
    to odliczyć (wartość oprogramowania poniżej 3500 netto)?

    W jaki sposób potraktować kolejne odnowienia subskrybcji? Zwiększanie
    wartości oprogramowania, czy tylko jako wykupienie usługi "aktualizacji"
    na kolejny rok?

    Rzecz dotyczy konkretnie:
    http://www.zend.com/en/products/studio/

    DG, KPiR + VAT, zasady ogólne

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-05-26 20:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Mam otrzymane w 2006 roku (kiedy działałem jako freelancer - bez DG)
    > oprogramowanie. Licencja ważna "bezterminowo", aczkolwiek prawo do
    > aktualizacji do nowszych wersji - ważne było rok.
    [...]
    > Czy istnieją jakieś przeszkody, żebym mógł wykupić support/aktualizację
    > już "z przeznaczeniem na DG" w polskiej firmie, otrzymać FVAT i normalnie
    > to odliczyć (wartość oprogramowania poniżej 3500 netto)?

    Popatrz na to jak na przypadek taki: "mam swoją osobistą drukarkę, nie
    ujętą w EST/EW/kosztach, czy mogę kupić tusz do niej w celu drukowania
    faktur i innych papierów DG i zaliczyć w koszty DG?"
    Niegrzeczna ;) wersja odpowiedzi: "a dlaczego by nie"?

    > W jaki sposób potraktować kolejne odnowienia subskrybcji? Zwiększanie
    > wartości oprogramowania, czy tylko jako wykupienie usługi "aktualizacji"
    > na kolejny rok?

    Ktoś już to kiedyś objaśniał: WNiP się nie "ulepsza" (kto ma zdanie
    przeciwne proszony jest o pilne przygotowanie się do następnego
    pytania o *przepis* :>) tylko traktuje każde prawo jako *odrębny*
    WNiP :)
    Cytat: "Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku..."
    Podobnego przepisu dla WNiP nie ma.

    Oczywiście, tak dla porządku (bo z opisu wynika że nie masz takiego
    zamiaru), jakby ktoś kiedyś chciał "wrzucić w koszty" oprogramowanie
    kupione dla celów osobistych (przed założeniem DG) to przezornie
    powinien sobie ów pomysł wybić z głowy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-05-28 08:04:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > faktur i innych papierów DG i zaliczyć w koszty DG?"
    > Niegrzeczna ;) wersja odpowiedzi: "a dlaczego by nie"?

    Dzięki :)

    [...]

> [...]
    > kupione dla celów osobistych (przed założeniem DG) to przezornie
    > powinien sobie ów pomysł wybić z głowy :)

    A to nie miałem zamiaru. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl