  • 1. Data: 2008-05-26 07:55:14
    Temat: Re: Przelew z r-ku osobistego na firmowy
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 26.05.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Możesz tak zrobić. Kasa na koncie firmowym jest również Twoją kasą
    > prywatną i na odwrót.

    A co jesli podobna sytuacja zachodzi w przypadku spolki jawnej (oczywiscie
    KPiR)?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2008-05-26 08:31:58
    Temat: Przelew z r-ku osobistego na firmowy
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Załóżmy, że na rachunku mojej DG brakuje mi środków.
    Wykonam przelew z osobistego rachunku na "firmowy" na pokrycie brakującej
    sumy.
    Czy tego typu przelew jest dopuszczalny, czy może narusza jakies przepisy?
    Mogę także podjąć z bankomatu z ROR i wpłacić w kasie na rachunek DG ale
    znacznie prościej jest przelewem.
    Jacek

  • 3. Data: 2008-05-26 08:33:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > ale znacznie prościej jest przelewem.

    Możesz tak zrobić. Kasa na koncie firmowym jest również Twoją kasą

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • 4. Data: 2008-05-26 08:58:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2008, Jacek wrote:

> [...]
    > sumy.
    > Czy tego typu przelew jest dopuszczalny, czy może narusza jakies przepisy?

    Rozliczasz się PK (nieprawdopodobne) czy KPiR?
    Znaczy "mało danych".
    Naruszenia przepisów nie widać, na PK IMO wymaga zaksięgowania, jako
    że "środki w DG" podlegają wtedy *rachunkowości*. Z podatkami ma to mało
    wspólnego (oprócz wielkiego podobieństwa w sposobie rozliczania oraz
    faktu, iż dla podatku przy PK podstawą wyliczeń są księgi :), ale
    *dla podatku* taka wpłata nie spowoduje efektu)

    Z p. widzenia podatków, rożróżnienie na "majątek w DG" i "inny" (głównie
    o ile nie jedynie osobisty) dotyczy składników rzeczowych i WNiP,
    a powodem rozróżnienia jest prawo do ujęcia w koszty.
    Pieniądze takiej cechy nie mają, z p. widzenia podatków to ta sama
    kieszeń ;)
    Oczywiscie przyjmowanie "obcych" wpłat na konto DG może (w razie mało
    prawdopodobnej kontroli konta) spowodować konieczność tłumaczenia się
    że nie jest się wielbłądem, ale *własne* wpłaty to własne wpłaty :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-05-26 09:06:28
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Rozliczenie jest ryczałtem PPE
    Jacek

  • 6. Data: 2008-05-26 19:33:27
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
    > A co jesli podobna sytuacja zachodzi w przypadku spolki jawnej (oczywiscie
    > KPiR)?

    jest dokladnie tak samo.
    --
    bartek