  • 1. Data: 2008-05-26 08:14:43
    Temat: Zakup prywatny na fakturę dla firmy?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Mam DG i jestem zarejestrowany w kilku hurtowniach, gdzie prowadzą sprzedaż
    wyłącznie dla przedsiębiorstw.
    Wkrótce planuję zakup komputera jako prezent dla chrzesnicy.
    Czy gdybym kupił w tym celu komputer w takiej własnie hurtowni ale faktura
    nie byłaby w mojej GD księgowana to będzię wszystko ok, czy tez może jest to
    jakieś wykroczenie/przestępstwo/grzech/itp.?
    Jacek

  • 2. Data: 2008-05-26 13:55:56
    Temat: Re: Zakup prywatny na fakturę dla firmy?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 10:14
    (autor Jacek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g1drhl$tqo$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > nie byłaby w mojej GD księgowana to będzię wszystko ok, czy tez może jest
    > to jakieś wykroczenie/przestępstwo/grzech/itp.?

    Przecie nie ma obowiązku księgowania każdego zakupu. Sprzedaż tak, ale
    zakup? BA! Nie wolno księgować zdarzenia, które nie jest związane z DG,
    więc zaksięgowanie tego byłoby błędem.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 3. Data: 2008-05-26 14:03:59
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Zgoda. Nie mam zamiaru księgować, odliczać VAT, nic z tych rzeczy.
    Ale, czy moge kupić w hurtowni komputer, gdzie sprzedają wyłącznie
    zarejestrowanym tam firmom?
    Nie chciałbym wpaść w jakąś pułapkę.
    Jacek

  • 4. Data: 2008-05-26 14:09:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 16:03
    wasz znak: <g1eg0g$sr4$1@news.onet.pl>):

    > Zgoda. Nie mam zamiaru księgować, odliczać VAT, nic z tych rzeczy.
    > Ale, czy moge kupić w hurtowni komputer, gdzie sprzedają wyłącznie
    > zarejestrowanym tam firmom?

    No ale dlaczego nie? Skoro chcą ci sprzedać? idziesz i kupujesz. Chyba że
    jakieś specyficzne oprogramowanie tam jest albo coś i licencje to regulują.
    Ale jak komp, to w czym problem? Masz jakąś oddzielną umowę, że tylko do
    odsprzedaży? Nawet jak tak, to zaksięguj jako towar, a następnie sprzedaj
    to swojej chrześnicy albo jej mamie.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 5. Data: 2008-05-26 14:20:52
    Od: <s...@a...pl>

    > Nawet jak tak, to zaksięguj jako towar, a następnie sprzedaj
    > to swojej chrześnicy albo jej mamie.

    A nie prościej f-rą wewnętrzną przekazać wówczas na potrzeby osobiste? :)

  • 6. Data: 2008-05-26 19:19:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 16:20
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g1eh04$vj2$1@news.onet.pl>):

    > A nie prościej f-rą wewnętrzną przekazać wówczas na potrzeby osobiste? :)

    Nie prościej, bo

    a) trzeba umieć, ja np. nigdy nie robiłem faktury wewnętrznej i nie wiem
    czym to się je.

    b) nie wiadomo jak się mają do tego te wszystkie licencje i obostrzenia, a
    tak jest kryty, chyba że nie wolno mu rodzinie sprzedać, ale takich
    obostrzeń się nie spodziewam

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 7. Data: 2008-05-26 21:08:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2008, Tristan wrote:

    > Nie prościej, bo
    >
    > a) trzeba umieć, ja np. nigdy nie robiłem faktury wewnętrznej i nie wiem
    > czym to się je.

    Tristan, doprawdy... nie marudź i nie przesadzaj, dobrze? ;)
    Widać czas, żebyś jakąś sobie wystawił celem nabycia wprawy ;)

    > b) nie wiadomo jak się mają do tego te wszystkie licencje i obostrzenia

    A to nie niejaki Tristan w tym wątku, dwa posty wyżej w hierarhii,
    pisał że "przecież idzie o peceta a nie programy"??? :O
    :P

    > tak jest kryty, chyba że nie wolno mu rodzinie sprzedać, ale takich
    > obostrzeń się nie spodziewam

    Rodzinie wolno sprzedać, tylko US może domagać się (z tytułu "podmiotów
    powiązanych") doliczenia "rynkowej" prowizji.
    A przy darowiźnie wystarczy doliczyć VAT w odliczonej ilości oraz
    obniżyć KUP o wartość nabycia (czyli podatkowo prowizji nie ma).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-05-27 11:06:32
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ...albo może być tak, że właśnie świeżo nabyty komputerek nam
    skardziono :)
    Pzdr.

  • 9. Data: 2008-05-28 20:53:25
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    PawelM pisze:
    > ...albo może być tak, że właśnie świeżo nabyty komputerek nam
    > skardziono :)
    > Pzdr.
    o kurdę powoli mała ewolucja postępuje ;)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 10. Data: 2008-05-28 21:46:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2008, PawelM wrote:

    > ...albo może być tak, że właśnie świeżo nabyty komputerek nam
    > skardziono :)

    A jakieś dowody na to, na przykład zgłoszenie na Policji?
    Przyjdzie inspektor, popatrzy jakie ślady złodziej zostawił,
    sąsiadów popyta... na deser umorzą :P, ale w papierach zostanie.
    No i jak komp się znajdzie (kiedyś i niechcący) "u rodziny", to zawsze
    jest okazja aby zarobić wyrok z okazji składania fałszywych zeznań :>

    W Ordynacji napisali: "za dowod należy dopuścić wszystko..." (sprawdź).
    Teza, że dowód powinien być choć trochę wiarygodny, wynika już
    z ekhm... 'praktyki prawnej' ;)

    Jak to było? "każdy odpowiada za siebie"? To objaśniam, że ja bym
    w ten deseń nie kombinował.

    pzdr, Gotfryd