  • 1. Data: 2003-11-30 22:20:06
    Temat: Wspólne opodatkowanie
    Od: "maxfire" <z...@j...cy>

    Czy prowadząc DG w formie ryczałtu i jednocześnie otrzymując emeryturę mogę
    skorzystać ze wspólnego opodatkowania z małżonką rozliczając sie z dochodu z
    tejże emerytury.

    --
    Max&Amaruc
    "Jeśli wszystko rozumiesz, to znaczy

  • 2. Data: 2003-12-02 11:51:12
    Temat: Re: Wspólne opodatkowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2003, maxfire wrote:

    >+ Czy prowadząc DG w formie ryczałtu i jednocześnie otrzymując emeryturę mogę
    >+ skorzystać ze wspólnego opodatkowania z małżonką

    +++++
    Art. 6. 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od
    osiąganych przez nich dochodów.
    2. Małżonkowie ... między którymi istnieje wspólność majątkowa ....
    mogą być jednak ... opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów ...
    8. Zasada wyrażona w ust. 2 i 4 nie ma zastosowania, jeżeli chociażby
    jeden z małżonków, osoba samotnie wychowująca dzieci lub jej dziecko
    uzyskały dochody (przychody) opodatkowane na zasadach określonych w
    ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym[...]
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-02 21:13:47
    Od: "maxfire" <z...@j...cy>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w pocie czoła napisał(a):

> [...]
    > uzyskały dochody (przychody) opodatkowane na zasadach określonych w
    > ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym[...]

    Thx.
    Już sobie pomogłem bo podatnicy opłacający ryczałt nie wykazują przychodów z
    działalności opodatkowanej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    w zeznaniach podatkowych przeznaczonych dla podatników rozliczających się na
    zasadach ogólnych (PIT 30,21,32,34). Nie może zatem w odniesieniu do
    przychodów objętych ryczałtem, skorzystać z możliwości wspólnego
    opodatkowania z dochodami małżonka. Może natomiast skorzystać z możliwości
    wspólnego opodatkowania, jeżeli tylko uzyskuję inne dochody podlegające
    opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Wspólne opodatkowanie z dochodami
    małżonka obejmuje wówczas jedynie dochody, które nie są objęte ryczałtem.

  • 4. Data: 2003-12-02 23:44:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, maxfire wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym[...]
    [...]
> [...]
    >+ małżonka obejmuje wówczas jedynie dochody, które nie są objęte ryczałtem.

    Kiedy właśnie zacytowałem ci przepis z którego *mi* wynika
    że *nie może* ! "Zasada nie ma zastosowania jeśli jeden
    z małżonków *ma dochody opodatkowane ryczałtem*" !
    Nie że to "dotyczy dochodów" (opodatkowanych ryczłtem), tylko
    *jeśli musi zapłacić podatek ryczałtowy* (zdaje się że same
    dochody "pod ryczałt" to mało - muszą być na tyle duże że wystąpi
    10 groszy podatku do zapłacenia :]) to *nie może* się rozliczać
    wspólnie i już :(, bo owa "zasada" to właśnie prawo do wspólnego
    rozliczania.
    Jak się mylę to krzyczeć.
    Ale... mimo że pora późna to wydaje mi się że dobrze czytam :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)