    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspólne opodatkowanie
    Date: Tue, 2 Dec 2003 12:51:12 +0100

    On Sun, 30 Nov 2003, maxfire wrote:

    >+ Czy prowadząc DG w formie ryczałtu i jednocześnie otrzymując emeryturę mogę
    >+ skorzystać ze wspólnego opodatkowania z małżonką

    +++++
    Art. 6. 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od
    osiąganych przez nich dochodów.
    2. Małżonkowie ... między którymi istnieje wspólność majątkowa ....
    mogą być jednak ... opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów ...
    8. Zasada wyrażona w ust. 2 i 4 nie ma zastosowania, jeżeli chociażby
    jeden z małżonków, osoba samotnie wychowująca dzieci lub jej dziecko
    uzyskały dochody (przychody) opodatkowane na zasadach określonych w
    ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym[...]
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)