  • 1. Data: 2008-07-11 06:19:00
    Temat: Wydatek na cele mieszkaniowe- pytanie
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Jest sobie mieszkanie, będąca wyłączną własnością jednego z małżonków.
    Po sprzedaży, aby uniknąć podatku tenże małżonek zobowiązuje się
    wydać kasę na "cele mieszkaniowe" w ciągu ustawowych 2 lat.

    Drugi małżonek ma dom, również wyłączną własność (spadek).
    Czy remont tego domu US zakwestionuje, bo wszak w ustawie jest
    napisane "własnego budynku mieszkalnego", "własnego lokalu mieszkalnego"?
    (Art. 21 p. 32 a)

    Czy w takim przypadku notarialna umowa rozszerzenia
    wspólności ustawowej z żoną wystarczy?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2008-07-12 16:11:33
    Temat: Re: Wydatek na cele mieszkaniowe- pytanie
    Od: "Anna Daszkiewicz" <a...@w...pl>

    Zalezy na kogo są wystawiane faktury,
    jeśli żona ma dom i na nią są wystawiane faktury to nie powinno byc problemu
    w przeciwnym wypadku rozszerzenie współwłasności, lub poprostu umowa
    użyczenia.

  • 3. Data: 2008-07-16 07:42:54
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Anna Daszkiewicz napisał(a):
    > Zalezy na kogo są wystawiane faktury,
    > jeśli żona ma dom i na nią są wystawiane faktury to nie powinno byc problemu

    No właśnie nie wiem, czy nie będzie. To mąż ma wydać, nie żona :-)

    > w przeciwnym wypadku rozszerzenie współwłasności, lub poprostu umowa
    > użyczenia.

    Najprościej będzie chyba rozszerzenie współwłasności na obie nieruchomości.
    Dzięki.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP