  • 11. Data: 2009-04-17 06:55:45
    Temat: Re: Wydatki niebenzynowe na auto
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Jak to po co?
    > No wiesz, niektórzy kupowali wcześniej, kiedy
    > można bylo odliczać VAT od paliwa (teraz już tez znowu),
    > nie było limitowanych kosztów i samochód nie był środkiem trwałym,
    > a wcześniej w ciągu 2-2 lat prawie cała wartość pojazdu wpadła w koszty
    > :-)
    > Teraz też tak jest, tylko musisz mieć cieżarowy wg obu ustaw i coś tam
    > pozmieniali
    > w warunkach wykupu, ale nie chce mi się sprawdzać.

    Ale to chyba bardziej opłacało się mieć auto jako ŚT, można było wtedy
    odliczyć VAT od zakupu i amortyzować, jakie argumenty przemawiały za tym,
    żeby nie robić z takiego auta ŚT?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-04-17 07:46:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MariuszM wrote:

    > Ale to chyba bardziej opłacało się mieć auto jako ŚT, można było wtedy
    > odliczyć VAT od zakupu i amortyzować, jakie argumenty przemawiały za
    > tym, żeby nie robić z takiego auta ŚT?

    Ale jeśli możesz odliczyć prawie cały VAT od zakupu
    i prawie całą wartość uwzględnić w kosztach, to po
    cholerę mieć auto w majątku firmy, skoro i tak wydatki były
    nielimitowane?

  • 13. Data: 2009-04-17 08:00:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    cef pisze:

    > Ale jeśli możesz odliczyć prawie cały VAT od zakupu
    > i prawie całą wartość uwzględnić w kosztach, to po
    > cholerę mieć auto w majątku firmy, skoro i tak wydatki były
    > nielimitowane?

    Jak chcesz uwzględnić w kosztach wartość samochodu niebędącego środkiem
    trwałym?
    Jak chcesz odliczyć VAT od zakupu takiego samochodu?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2009-04-17 09:58:48
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Wracając do mojego pierwotnego pytania:

    Jak to jest z ciężarówką, taką z kratką, która jest ŚT, też trzeba prowadzić
    ewidencję?
    Zdaje się, że kiedyś nie było takiego obowiązku?
    Jakieś książki trzeba w ogóle do takiej ciężarówki prowadzić?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-04-17 10:44:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > Jak chcesz uwzględnić w kosztach wartość samochodu niebędącego
    > środkiem trwałym?
    > Jak chcesz odliczyć VAT od zakupu takiego samochodu?

    Wydawało mi się, że to pisałem: wcześniej takie auto jest
    leasingowane, więc prawie całość będzie uwzględniona i w VAT i PIT.
    Coś tam się chyba zmieniło w sprawie wykupu, więc nie wiem
    czy nadal taki manewr ma ręce i nogi i czy komuś to odpowiada.

  • 16. Data: 2009-04-17 16:08:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MariuszM wrote:
    > Wracając do mojego pierwotnego pytania:
    >
    > Jak to jest z ciężarówką, taką z kratką, która jest ŚT, też trzeba
    > prowadzić ewidencję?
    > Zdaje się, że kiedyś nie było takiego obowiązku?

    Jak pojazd jest środkiem trwałym, to może sobie być i osobowy
    i kilometrówki nie potrzeba.

    > Jakieś książki trzeba w ogóle do takiej ciężarówki prowadzić?

    Możesz prowadzić jakie chcesz, zakazu nie ma.

  • 17. Data: 2009-04-18 18:09:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Apr 2009, MariuszM wrote:

    > Ale to chyba bardziej opłacało się mieć auto jako ŚT, można było wtedy
    > odliczyć VAT od zakupu i amortyzować, jakie argumenty przemawiały za tym,
    > żeby nie robić z takiego auta ŚT?

    Przychód ze sprzedaży.
    Jak pojazd nie miał służyć "pojeździ do złomowania", to przychód
    z posiadanego w celach osobistych nie istniał (zakładając że
    był ponad te pół roku), a przy DG podwyższyłby podatek.

    pzdr, Gotfryd