  • 11. Data: 2009-12-22 11:20:26
    Temat: Re: Wydatki z konta firmowego
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.12.2009 11:54), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Thx.
    > Pamiętam, że była tu kiedyś przeprawa "czy można płacić wydatki
    > firmowe osobistą kartą bankową" (bez znaczenia jaką).
    > W świetle wyroku pociąga to za sobą ciekawe konsekwencje :)

    A mnie ciekawi to, dlaczego wspomniany w linku Mirosław K zaskarżał tą
    decyzję. Jaki dla niego zysk jest z uznania tego przychodu jako "z DG"
    skoro tu i tu ten sam podatek - 19%.

    Zakładam że nie chce łączyć straty z DG z zyskami z odsetek, bo skoro ma
    co lokować, to pewnie ma zysk.

    p. m.

  • 12. Data: 2009-12-22 15:30:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-22 11:54, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Pamiętam, że była tu kiedyś przeprawa "czy można płacić wydatki
    > firmowe osobistą kartą bankową" (bez znaczenia jaką).
    > W świetle wyroku pociąga to za sobą ciekawe konsekwencje :)

    Czy masz na myśli coś więcej niż to, że rachunek karty należałoby
    zgłosić jako powiązany z DG?

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-12-22 22:15:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Dec 2009, Piotrek wrote:

    > Czy masz na myśli coś więcej niż to, że rachunek karty należałoby zgłosić
    > jako powiązany z DG?

    ...choćby to, że "przychody uboczne" w rodzaju odsetek powinny zostać
    zaliczone do przychodów z DG (fakt uprzedniego opodatkowania ryczałtem
    jest bez znaczenia, ustawa nie przewiduje wyjątku).
    Plus dochodzi ew. udowadnianie że się nie jest wielbłądem jakby
    tak kto zechciał przejrzeć przychody z takiego konta (skoro ono
    jest wykorzystywane do DG, to wciśnięcie tezy że i przychody
    *mogą* być z DG wydaje się łatwiejsze).

    pzdr, Gotfryd