  • 11. Data: 2011-01-10 17:44:05
    Temat: Re: Wydrukowany mail jako dowod zakupu (chce sie upewnic)
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.01.2011 17:00, Łukasz Wicher wrote:

    Cancel się nie udał :-) ?

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2011-01-10 17:52:05
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.01.2011 17:09, m...@y...com wrote:

    > Problem w tym ze w calej sytuacji nie chodzi o ugranie dodatkowych
    > kilku stow. Przykladowo. Robie w ciagu miesiaca jedna kampanie, w
    > ktorej koszt bedzie wynosil 20.000zl a przychod 24.000zl.

    No to nie jest to zabawa - ja bym zaczął od doradcy podatkowego a potem
    przebił się z wiążącą interpretacją do WSA czy NSA - sądy
    administracyjne raczej (po)uchylają wypociny skarbówki w zakresie
    dokumentowania kosztów.

    > Wystapila
    > by chora sytuacja, gdzie musialbym uzalezniac to czy moge dzialac
    > opierajac sie na tym, czy urzednik bedzie kwestnionowal moje papiery.

    Wierz mi że grupowicze się z Tobą zgadzają, ale nie ma to specjalnego
    znaczenia w tej sytuacji.

    > Te koszty to w 100% realne koszty, bez ktorych NIE JESTEM w stanie
    > uzyskac jakiegokolwiek przychodu, w danej sytuacji. Nie chce tutaj
    > niczego ugrac. Chce po prostu robic swoje i rozliczac sie w pelni z
    > moich kosztow oraz przychodow.

    Jak większość z nas.

    > Dlaczego Arabowie, Niemcy, Anglicy,
    > Hindusi (wstaw wiekszosc narodowosci), z którymi rozmawiam nie maja
    > zadnych problemow z rozliczaniem sie u siebie a ja musze sie
    > przygotowywac kilka miesiecy do samego startu, tylko ze wzgledu na
    > zagmatwane przepisy...

    Bo rozporządzenie do KPiR jest takie a nie inne a na ustawę skutecznie
    powołać się możesz najczęściej dopiero przed sądem administracyjnym
    (sądząc po kilkunastu wiążących interpretacjach w tym zakresie które
    czytałem).

    Może wyjściem byłaby pełna księgowość, ale to już tak na oślep strzelam

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2011-01-10 17:58:15
    Od: Łukasz <s...@g...com>

    > Cancel się nie udał :-) ?
    >
    > --
    > Tomek

    Tja. Juz wspomnialem. Nie wiedzialem, ze jest opcja zmiany
    wyswietlania (zeby schowac nazwisko) i pisalem ze wczesniej
    stworzonego konta ;)
    Mniejsza o to. Mam spory problem i nawet nie wiem gdzie powinienem sie
    udac. Nie chce wystepowac o interpretacje bo boje sie, ze stanowisko
    bedzie negatywne na samym starcie.

    Co sadzisz o tym co wczesniej pisalem? Tak jak wspomnialem, nie chodzi
    tutaj o zadne ugrywanie czy dodatkowe generowanie kosztow. Boje sie,
    ze moje rzeczywiste i glowne koszty zostana nie uznane. Wtedy jestem
    spalony u wyjscia. Zaraz okaze sie, ze powinienem wyjechac za granice,
    bo tutaj nie bede mogl prowadzic takiej dzialalnosci, mimo ze jest w
    pelni legalna a rozliczac chce sie rzetelnie i w 100%

  • 14. Data: 2011-01-10 18:00:52
    Od: Łukasz <s...@g...com>

    Zaczalem pisac odpowiedz zanim zobaczylem Twoj nowy wpis. Dziekuje za
    szybka odpowiedz.

  • 15. Data: 2011-01-10 19:20:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.01.2011 18:52), tomek wrote:

> [...]
    > czytałem).
    >
    > Może wyjściem byłaby pełna księgowość, ale to już tak na oślep strzelam

    Mam podobne dylematy związane z zaliczaniem w koszty usług podwykonawców
    z dalekich krajów (np. Indie, Chiny).

    Zastanawiałem się nad założeniem spółki kapitałowej w jakimś kraju w
    którym takie rzeczy są traktowane normalniej i przepuszczania tego przez
    nią. Tyle że strach sie ładować w system prawny o którym nie mam
    zielonego pojęcia.

    p. m.

  • 16. Data: 2011-01-10 19:44:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-10 17:09, m...@y...com wrote:
> [...]
    > zadnych problemow z rozliczaniem sie u siebie a ja musze sie
    > przygotowywac kilka miesiecy do samego startu, tylko ze wzgledu na

    Generalny problem polega na rozjeździe pomiędzy ustawą (o PDOF) i
    rozporządzeniem (w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów).

    Zgodnie z ustawą (i w duuuużym uproszczeniu) KUP masz wtedy, kiedy koszt
    poniesiesz w celu osiągnięcia przychodu ... i koszt nie występuje w
    *zamkniętej* liście z art 23.

    Natomiast minister był łaskaw wprowadzić dodatkowe ograniczenia,
    związane z koniecznością zupełnie konkretnego dokumentowania
    poniesionego kosztu.

    Oczywiście pierwszeństwo przed rozporządzeniem ma ustawa, co
    potwierdzają sądy na przykład w wyroku o sygnaturze I SA/Bk 64/08
    click --> http://tinyurl.com/kup-bez-dowodow-ksiegowych

    Tak więc w zasadzie mógłbyś (częściowo) olać rozporządzenie, no ale
    wtedy niestety prawdopodobnie będziesz musiał dochodzić swoich racji w
    sądzie.

    Chociaż to może zależeć od konkretnego urzędu i urzędnika. Mnie na
    przykład podczas czynności sprawdzających nie kwestionowali KUP na
    podstawie emaili i potwierdzeń przelewu. No ale to oczywiście *nie* jest
    żaden argument w dyskusji.

    Dobra wiadomość jest taka, że póki decyzja/wyrok się nie uprawomocni to
    nie musisz płacić. A sprawa jest prawdopodobnie nie do wygrania przez US.

    No ale z drugiej strony wiadomo, że do sądu chodzi się po wyrok a nie po
    sprawiedliwość tak więc zawsze istnieje szansa, że przegrasz.

    Gdybym miał podobny problem mentalny jak Ty, to występowałbym o
    interpretację i zaskarżałbym ją (bo prawie na pewno nie będzie po Twojej
    myśli). No ale to jest lekko licząc rok "w plecy".

    W międzyczasie albo robiłbym swoje nie przejmując się ewentualnymi
    kontrolami i licząc na pozytywne rozstrzygnięcie w sądzie, albo
    znalazłbym sobie pośrednika w Stanach, przez którego za jakieś nędzne 5%
    przepuściłbym usługę i dostałbym akceptowalny invoice.

    Nie wiem jaki masz budżet na ten projekt, ale jeśli nie jest to "5
    złotych" to mogę Ci podrzucić pomysł na taką firmę jeśli zdecydujesz się
    na tę ścieżkę i sam nie znajdziesz pośrednika.

    Piotrek

  • 17. Data: 2011-01-10 20:53:26
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 10.01.2011 20:20, mvoicem wrote:

    > Mam podobne dylematy związane z zaliczaniem w koszty usług podwykonawców
    > z dalekich krajów (np. Indie, Chiny).

    U mnie takie wątpliwe pod względem papierowym (ale realne w sensie
    wydatku) koszty stanowią ~10% dochodów więc stwierdziłem że ryzykuję i
    wpisuję je do KPiR, a jak kontroll to zakwestionuje to płacę wirtualne
    zaległości i jadę do NSA włącznie. Nie jest to najlepsza metoda ale...

> [...]
    > którym takie rzeczy są traktowane normalniej i przepuszczania tego przez
    > nią. Tyle że strach sie ładować w system prawny o którym nie mam

    ...takie coś też rozważałem i doszedłem do podobnych wniosków - nawet
    jeśli gdzieś tam się prowadzi firmę prościej, to nie mam pojęcia o
    przepisach, księgowym z łapanki nie za bardzo ufam, a na porządnych
    zagranicznych księgowych/prawników mam za mały portfel :).

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2011-01-10 22:47:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.01.2011 21:53), tomek wrote:

> [...]
    > wpisuję je do KPiR, a jak kontroll to zakwestionuje to płacę wirtualne
    > zaległości i jadę do NSA włącznie. Nie jest to najlepsza metoda ale...

    Jest jeszcze inna metoda, którą rozważam. Tj - wpisywać do KPiR, ale
    osobno odkładać gdzieś kasę na ewentualne wyrzucenie z kosztów. Jak za 7
    lat nikt się nie przyczepi, to kasa do zużycia.

    p. m.