  • 11. Data: 2004-01-29 21:40:03
    Temat: Re: Wynajęcie mieszkania - jak to jest?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:
    > Użytkownik "Fazi" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > rentę ???

    Rentę, BaLab, rentę właśnie. Fazi bardzo dobrze to określił. Renta to
    bardzo stare pojęcie ekonomiczne. I bardzo szerokie.
    Upraszczając - renta to w rozumienu ekonomicznym przychód z majątku
    (pierwotnie z ziemi, ale tez z nieruchomości, oszczędności). Generalnie
    to dochód na ktory sie nie pracuje.
    Np. właściciel ziemski otrzymywał od chłopów pańszczyźnianych RENTĘ w
    postaci ich bezpłatnej pracy lub w pieniądzu bo od pańszczyzny mozna sie
    było wykupić - to była renta bo nic nie robił żeby osiagnąć korzyści,
    wystarczyło że miał (ziemie i chłopów) i był (panem).

    Dochód z lokaty bankowej to tez renta.
    O kims takim jak rentier nie słyszałeś?
    Jeżeli nie na ekonomii to z Balzaca czy Zoli - zawsze sie jakis rentier
    pojawia ;-)

    Co ten socjalizm z ludźmi zrobił, renta tylko sie z ZUSem kojarzy.
    Ale renta z ZUS to NIE jest renta w klasycznym rozumieniu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-01-30 15:56:25
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Upraszczając - renta to w rozumienu ekonomicznym przychód z majątku
    > (pierwotnie z ziemi, ale tez z nieruchomości, oszczędności). Generalnie

    Dzięki. Uściślając: renta to dochód czy przychód?

    Pzdr,
    BaLab

  • 13. Data: 2004-02-01 14:16:50
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule
    ezjan.zabrze.pl,
    niejaki(a): Gotfryd Smolik news z adresu <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > zapisano co zapisano: właściciel ponosi koszt np. wody - no to
    > jeśli KTOŚ mu za ową wodę płaci to to JEST jego przychód.

    Przychód to jest, ale dla wodociągów bo ja mu tej wody nie sprzedaje.

  • 14. Data: 2004-02-01 14:42:02
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Maciej napisał:

    > Przychód to jest, ale dla wodociągów bo ja mu tej wody nie sprzedaje.

    Jak to nie sprzedajesz? Z kim wodociągi mają umowę na dostarczanie wody
    i na kogo wystawiają faktury?

    pzdr

    Tomek

  • 15. Data: 2004-02-01 20:46:33
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:401D1019.9090201@poczta.fm,
    niejaki(a): Tomasz Staszewski z adresu <t...@p...fm> napisał(a):

    > Jak to nie sprzedajesz? Z kim wodociągi mają umowę na dostarczanie
    > wody i na kogo wystawiają faktury?

    Są umową wspólnoty mieszkaniowej na dostawę wody, i rozliczenie jest dla
    całego budynku /ryczałt za wodę/. A wywóz śmieci i sprzątanie ? Opłaty
    remontowe. To są składniki zsumowane w czynszu należnym zarządcy. Bo
    zarządca jest upowazniony do zawierania umów w imieniu wspólnoty
    mieszkaniowej. Więc rachunki są na mnie.

  • 16. Data: 2004-02-02 16:01:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2004, Maciej wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Przychód to jest, ale dla wodociągów bo ja mu tej wody nie sprzedaje.

    Wodociągi patrzą kto kupuje: acha, Maciej. To w porządku :)
    Co on z nią dalej robi to już sprawa międzi nim a być może US:
    jeśli podaruje to darowizna ;)
    Jak nie widzisz nieciągłości w tym że ty ją kupujesz (bo masz UMOWĘ)
    a kto inny używa, to chyba cię nie przekonam :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-02-02 17:08:13
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:56d1.00001a6c.40179497@newsgate.onet.pl,
    niejaki(a): Fazi z adresu <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > o co chodzi) plus czynsz i rachunki.
    >
    > Osoba, od ktorej wynajmuje rozlicza sie w formie ryczaltu 8,5 % i
    > teraz jest to ponoc od wszystkich rachunkow.
    > Czy moze sobie potem ta osoba moje rachunki wciagnac w swoje koszty i
    > dostac zwrot na koniec roku, tego dodatkowego podatku co trzeba
    > zaplacic za rachunki np.gaz,prad,woda???
    >
    > Pytam, bo ta osoba chce mnie tym podatkiem dodatkowo obciazyc, ale
    > jesli moze go potem odzyskac, to nie widze takiej potrzeby zebym to
    > ja placil. To wogole jest chore!!!
    >
    > Znacie moze jakis link z przepisami lub jakims opisem tego

    To jest komentarz z Gazety Prawnej z 29 stycznia 2004 r.
    " Argumentacja urzędu skarbowego jest wówczas następująca: skoro jest to
    mieszkanie prywatne, to tego rodzaju wydatki podatnik musi ponosić
    niezależnie od tego, czy jest ono, czy nie przedmiotem najmu. Są to więc
    wydatki osobiste, których za koszt uzyskania przychodu uznać nie można."

  • 18. Data: 2004-02-14 22:05:38
    Od: u...@d...invalid

    BaLab wrote:

    > Było trochę tego w prasie. I to już półtora roku temu, jak tylko uchwalono
    > ustawę. Na razie wszystkie opinie są niestety nie po myśli podatników.

    A możesz podać, jaka to ustawa i kiedy ją dokładnie uchwalono?

    Dzięki i pozdrawiam

    user

  • 19. Data: 2004-02-14 22:10:26
    Od: u...@d...invalid

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jakiś czas temu ktoś o to pytał i zapodałem link do artykułu
    > (płatnego) w GP tłumaczący "jak dobrze zawrzeć umowę".
    > Zaznaczam że samego artykułu nie czytałem: może jest jakiś
    > "hak" pozwalający na mocny p. zaczepienia - pytający twierdził
    > że (zapłacił i przeczytał :)) był zadowolony.

    Przeszukałem, ale nie znalazłem; ślepota chyba :-(

    Możesz powtórzyć ten link?

    Pozdrawiam

    user

  • 20. Data: 2004-02-18 13:24:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 u...@d...invalid wrote:
    [...]
    >+ > Jakiś czas temu ktoś o to pytał i zapodałem link do artykułu
    >+ > (płatnego) w GP tłumaczący "jak dobrze zawrzeć umowę".
    [...]
    >+ Przeszukałem, ale nie znalazłem; ślepota chyba :-(

    Bywa ;), grunt jak przechodzi :)

    >+ Możesz powtórzyć ten link?

    Polecam cały wątek:
    http://tinyurl.com/ysjn5
    czyli:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&safe=off&th=e5e403e3ce662371&rnum=2

    Słowem kluczowym jest "pułapka" :)

    Jeszcze inna dyskusja:
    http://tinyurl.com/yw82y

    Jak już się nacieszysz że prawnicy "znaleźli lukę" to rozważ jeszcze
    ten post:
    http://tinyurl.com/33d7z
    czyli:
    http://groups.google.pl/groups?q=rycza%C5%82t+OR+ryc
    za%C5%82tu+OR+rycza%C5%82towy+gazeta+OR+gazecie+naje
    m+OR+najmu+group:*.podatki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF
    -8&safe=off&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2
    003&as_maxd=18&as_maxm=12&as_maxy=2004&selm=bve15o%2
    4ch4%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnum=2

    Mi się "obejście" od początku nie podobało, IMHO aby ryczałt nie był
    ryzykowny trzeba umowy (wszystkie :]) "przepisać" na najemcę.

    pozdrowienia, Gotfryd