  • 11. Data: 2009-01-05 08:46:40
    Temat: Re: Wynajem nieszkania od grudnia - studium przypadku
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:gjr84t$gvo$1@news.wp.pl...
    > Najpóźniej przed przyjęciem pierwszej wpłaty, kolego szanowny.
    >
    > I na jaki cel, bo jeszcze mimowolnie VATowcem się staniesz przez ten
    > kawałek grudnia 2008.
    > JaC

    Możesz rozwinąć temat....

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 12. Data: 2009-01-05 08:48:45
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    wiadomości news:gjquhp$95p$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Może jeszcze warto odpowiedzieć na pytanie, którego nie zadałeś ;-)
    >
    > Otóż jeśli lokal, który wynajmujesz wchodzi w skład majątku
    > wspólnego (małżeństwa) to prawdopodobnie warto złożyć oświadczenie o
    > tym, że podatki będzie rozliczało jedno z nich.
    >
    > W innym przypadku podatki muszą rozliczyć oboje.
    >
    > Stosowny zapis jest w artykule 12 ustęp 6 ustawy o o zryczałtowanym
    > podatku dochodowym [...]

    Co to znaczy "rozliczać oboje"? Wynajęte mieszkanie jest jedno,
    przychód jeden .... Jeżeli nie zlozy sie stosownej deklaracji to
    trzeba powdójnie płacić podatek????

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 13. Data: 2009-01-05 10:04:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Telesfor Baudot wrote:

> [...]
    >
    > Co to znaczy "rozliczać oboje"? Wynajęte mieszkanie jest jedno, przychód
    > jeden .... Jeżeli nie zlozy sie stosownej deklaracji to trzeba powdójnie

    Nie, podzielić na pół i każde rozlicza swoją połówkę.

    Weźże i PRZECZYTAJ ten przepis!

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-01-05 10:25:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Podpadasz pod zwonienie przedmiotowe, czy podmiotowe?

    -----

  • 15. Data: 2009-01-05 10:28:40
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    > Podpadasz pod zwonienie przedmiotowe, czy podmiotowe?

    Nie wiem i nie bardzo chce się wgłębiać w zawiłości. Wynająłem
    mieszkanie za kilkaset zl/miesiąc i oddać cesarzowi co cesarskie w
    możliwie jak najprostszy sposób. Jestem pracownikiem najemnym i mam
    kilka zleceń. Inna wersja - opodatkowana może być żona - z emeryturą
    (wyłącznie).

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 16. Data: 2009-01-05 10:49:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dla dobra swojego i własnej rodziny sprawdź, czy jednak nie będziesz musiał prowadzić
    ewidencji.

    -----

  • 17. Data: 2009-01-05 10:56:00
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    > Nie, podzielić na pół i każde rozlicza swoją połówkę.
    >
    > Weźże i PRZECZYTAJ ten przepis!

    OK, przeczytałem i przyjąłem do akceptujacej wiadomości ;-))))

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 18. Data: 2009-01-05 13:57:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Telesfor Baudot wrote:

    > Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem i nie bardzo chce się wgłębiać w zawiłości. Wynająłem mieszkanie

    Więc odpowiadasz za rozliczenie, włącznie z zawiłościami.

    To tak, jakby jeden z drugim powiedział "chciałem tylko jechać
    samochodem, ale bez zawiłości z pokonywaniem ronda" :D

    Proste jak drut: jeśli usługa (a dla VAT wynajem to usługa)
    jest na cele MIESZKANIOWE, to sama USŁUGA jest zwolniona.
    Tak, wynajem *podlega* pod VAT - ale w przypadku zwolnienia
    przedmiotowego nie powoduje to żadnych skutków ubocznych (poza
    zdziwieniem niektórych, że pod VAT podlegają :P i *mogliby*
    zarejestrować się jako podatnicy VAT oraz wystawiać faktury,
    co z kolei powodowałoby nie mniejsze zdumienie w US :D).

    Natomiast jak *to samo* mieszkanie zostanie wynajęte na dowolny
    *inny* cel, to trzeba wiedzieć że wynajem *niemieszkalny*
    już zwolniony nie jest.
    Może być zwolniony wynajmujący - podatnik.
    A wtedy jest obowiązek ewdiencyjny o którym uświadamia Cię
    przedpiśca.

    Ważny wniosek: trzeba mieć na umowie wyraźny zapis na jaki
    CEL wynajmuje się swoje mieszkanie.

    > kilkaset zl/miesiąc i oddać cesarzowi co cesarskie w możliwie jak najprostszy
    > sposób.

    Za proste aby było możliwe ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-01-05 17:51:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Różne emerytki od lat radzą sobie z najmem w najprostszy z mozliwych sposób ;-))
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-01-05 17:54:11
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przypomnij wynajmującemu o tym, że kasę fiskalną musi kupić:-)
    Jeszcze nie zainstalował i nie nabił na kasie pierwszej opłaty miesięcznej??
    JaC

    -----