    From: "oluszyn" <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wynajem - ryczałt czy ogólne?
    Date: Thu, 18 Jan 2007 22:09:17 +0100

    Wynajmuje z rodzeństwem kamienice (czyli właścicielami jest 3 studentów na
    rencie)

    W 2006 roku wynajmowaliśmy tylko znajdujące się na parterze pomieszczenie
    gospodarcze pod działalność gospodarczą, wybraliśmy ryczałt - zatem 8,5% i
    pit 28+pit 28A

    W 2007 obok wyżej wspomnianego pomieszczenia chcemy także wynająć 2
    mieszkania znajdujące sie w tym samym budynku. Całość za około 1300
    miesięcznie więc przy ryczałcie mieścimy się w 8,5 %. Z tym, że chcemy wydac
    całą sumę (+dochód z 2006) otrzymywaną z wynajmu na remont, więc zastanawiam
    sie nad tym aby przejść na warunki ogólne.W związku z czym mam pare pytań.

    1. Czy możemy sobie odpisać od podatku koszty remontów, konkretnie co możemy
    odpisać, czy też wszystko? Z listy do wymiany mamy: okna, cała instalacja
    elektryczna, schody wew., - oczywiście wszystko demontaż+zakup+montaż.
    Dodatkowo jeszcze ewelacja(ocieplanie). Nie mam siły przeglądać całego art
    22 i 23 ale z def początkowej wydaje mi się, że można

    2. Rozliczamy się wtedy dalej jako osoby fizyczne? tak chce się upewnić.

    Z góry dziękuje za odpowiedź,

    Forrest