  • 1. Data: 2015-02-11 10:40:58
    Temat: Wynajmowane mieszkanie w koszt firmy - jakie konsekwencja dla wlasciciela?
    Od: abs <n...@o...pl>

    Wynajmujacy chce wrzucic w koszty swojej firmy czesc wynajmowanego
    mieszkania. Czy w tym przypadku wlasciciel mieszkania staje sie
    platnikiem VAT? Niby limit do 150 tys ale czy z wynajmem nie jest jakos
    inaczej? Jakies inne konsekwencje dla wlasciciela? Pewnie wyzszy podatek
    od nieruchomosci?

    Z gory dzieki za wszelkie informacje w tym temacie, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2015-02-12 10:18:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2015, abs wrote:

    > Wynajmujacy chce wrzucic w koszty swojej firmy czesc wynajmowanego
    > mieszkania. Czy w tym przypadku wlasciciel mieszkania staje sie platnikiem
    > VAT?

    A nie zapomniałeś o czymś?
    Konkretnie o informacji jaki jest *CEL* wynajmu.
    Fakt że "najemcą jest firma" nijak nie przesądza, że cel wynajmu
    przestaje być "mieszkaniowy" :)

    > Niby limit do 150 tys ale czy z wynajmem nie jest jakos inaczej?

    AFAIK nie.
    Jakiś czas do ustawy po prawdzie nie zaglądałem, od cały czas był
    to "zwykły" obrót.
    Oczywiście jak podlega pod VAT to ewidencja (uproszczona) ma
    być.

    > Jakies
    > inne konsekwencje dla wlasciciela? Pewnie wyzszy podatek od nieruchomosci?

    To się chyba łapie na dyskusję o "wydzieleniu powierzchni",
    przekopanie archiwum by nie zaszkodziło :)
    W streszczeniu - jeśli pomieszczenie nie zmienia "charakteru"
    (z mieszkalnego na np. biuro), to (były pozytywne interpretacje)
    nie skutkuje to zmianą przeznaczenia (i stawki podatkowej).
    Z moich luźnych dywagacji wyszło mi, że prawdopodobnie należy
    przyjąć iż "część nieruchomości" (->ustawa o podatkach lokalnych)
    to minimum pomieszczenie.
    Jeśli by się zgodzić, to Twój tekst "część zajmowanego mieszkania"
    nic nie wyjaśnia. Bo nie wiadomo czy chodzi o "pokój z przodu
    będący biurem" czy "komputer, szafa i drukarka w rogu, ćwierć pokoju".
    FYI:
    - nie mam "przeznaczonej części która zmieniła charakter"
    - nie wrzucam wydatków lokalowych w koszty

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2015-02-12 13:38:41
    Od: abs <n...@o...pl>

    W dniu 12.02.2015 o 10:18, Gotfryd Smolik news pisze:
    > [...]

    Dzieki! Wyglada wiec na to, ze nie ma sie czym przejmowac.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2015-02-12 20:28:12
    Od: <3...@1...202812.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > - nie mam "przeznaczonej części która zmieniła charakter"
    > - nie wrzucam wydatków lokalowych w koszty

    Już kiedyś pisałem, że ma być stała opłata za lokal mieszkalny niezależnie
    od ilości przespanych dni i nocy w lokalu, tzw. ryczałt.
    I spokojnie można do 3-4kPLN wrzucić w koszty, bo hotel za 30 dób byłby
    droższy -- potwierdzone w bojach z US

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-02-12 22:47:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2015, 3...@1...202812.invalid wrote:

    > Już kiedyś pisałem, że ma być stała opłata za lokal mieszkalny niezależnie
    > od ilości przespanych dni i nocy w lokalu, tzw. ryczałt.

    Ale tu jest sprawa braku jasności co do wykorzystania "na DG"
    przez najemcę - z opisu "abs" nie wynika, czy np. zwyczajnie
    tam (prowadzący DG) nie mieszka ("osobiście"), i tylko
    wpadł na pomysł aby część przeznaczyć "na DG".
    Nie byłby to więc "zamiasthotel" (dla prowadzącego DG), lecz
    jego zwyczajne mieszkanie :)

    pzdr, Gotfryd