  • 1. Data: 2015-02-18 19:05:11
    Temat: ulga remontowa 2014 można czy nie można
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,
    na samym początku proszę na mnie nie krzyczeć za to pytanie. Pewne sprawy się
    zaniedbały w życiu w związku z pomocą dobrych ludzi w tym państwie i jestem ostro w
    plecy na całe życie. Mam nadzieję, że białe rękawiczki w których to zrobiono w końcu
    komuś spadną z rączek i dostanie po łapach.

    Do rzeczy: Czy w tym roku mogę odliczyć sobie faktury wystawione w 2014 roku za zakup
    niektórych materiałów budowlanych przeznaczonych na remont mieszkania?(myślę tu o
    częściowym odliczeniu vat,jeżeli można zrobić coś innego to co?)

    Ewentualnie czy w ramach tej ulgi remontowej mogę wskazane wyżej faktury rozliczyć w
    ramach "rozbudowy" czy też "przebudowy" lokalu mieszkalnego- mieszkania w związku z
    tym, że np. zburzyłem ściankę w jednym z pokoi. Tym samym pokój zmienił swoje
    parametry użytkowe.

    Mieszkanie do kwietnia 2014 roku było wynajmowane.

    Na chwilę obecną po gruntownym remoncie jest ono już nie wynajmowane, służy mi tylko
    i wyłącznie do użytku mieszkalnego tylko dla mnie.

    Doprowadzenie mieszkania przeznaczonego na wynajem do wartości użytkowych
    przeznaczonych tylko dla mnie według moich potrzeb jako właściciela wymagało
    dostosowania go do moich upodobań, malowanie ścian, zakładanie podłóg-panele
    podłogowe, zakup sanitariatów, oraz materiałów typu kleje itp.

    Za budujące podpowiedzi i sugestie z góry dzięki,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-02-18 19:21:11
    Temat: Re: ulga remontowa 2014 można czy nie można
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu środa, 18 lutego 2015 19:05:12 UTC+1 użytkownik n...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    związku z tym, że np. zburzyłem ściankę w jednym z pokoi. Tym samym pokój zmienił

    Ewentualnie, czy forma pojęcie "adaptacji"(śmierdzące, brudne,stare przy zamianie na
    pachnące, czyste, nowe) mieszkania dla nadania jego innego charakteru przy użyciu
    materiałów budowlanych i wykończeniowych może mieć zastosowanie dla opisanej
    czynności skorzystania z ulgi remontowe?

  • 3. Data: 2015-02-20 14:33:48
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-02-18 19:05, n...@p...onet.pl pisze:

    > Za budujące podpowiedzi i sugestie z góry dzięki,

    Nie zansz numeru telefonu do U.S?
    Poszukaj w internecie, zadzwoń i zapytaj.

    --
    animka

  • 4. Data: 2015-02-21 13:27:23
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 14:34:17 UTC+1 użytkownik animka napisał:

    > Nie zansz numeru telefonu do U.S?

    Informacje uzyskiwane od urzędników skarbowych bez właściwego zapytania pisemnego nie
    są wiążące dla nich samych, mam to potwierdzone już niejednokrotnie.

    > Poszukaj w internecie, zadzwoń i zapytaj.

    Szukałem, znalazłem, wiele informacji, które są dla mnie sprzeczne, dlatego też
    pytanie poszło na grupę, żeby rozwiać wątpliwości chociaż w samym prawidłowym bądź
    nie toku myślenia.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-02-21 19:59:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 13:27, n...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    pytanie poszło na grupę, żeby rozwiać wątpliwości chociaż w samym prawidłowym bądź

    I myślisz, że jak tu zostanie to przedstawione w formie pisemnej, to
    nabiera jakiejś większej wartości?

  • 6. Data: 2015-02-21 20:40:30
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 19:59:05 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > I myślisz, że jak tu zostanie to przedstawione w formie pisemnej, to
    > nabiera jakiejś większej wartości?

    Zazwyczaj jest tak przyjęte, że jeśli ktoś ma coś treściwego i budującego do
    wniesienia do dyskusji to wnosi to, jeśli nie ma to poprostu nie zabiera głosu,bo ten
    głos jest wprost zbyteczny.
    Odpowiadając na Twoje pytanie, moja odpowiedź brzmi: "Tak".

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-02-21 21:29:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Feb 2015, n...@p...onet.pl wrote:

    > Szukałem, znalazłem, wiele informacji, które są dla mnie sprzeczne,
    > dlatego też pytanie poszło na grupę,

    Na Animkę weź poprawkę.
    Zna się na wszystkim, z wersją "a googlem nie umiesz znaleźć" na czele ;)

    Co do informacji w kwestii podatków - czytanie zaczynasz od *DATY*.
    Zawsze!
    Przepisy zmieniają się dostatecznie często :>
    Jak przy artykule nie ma daty, może się przydać co najwyżej pomocniczo,
    w roli uzupełnienia tekstu w którym data jest, a jakichś drobiazgów
    brakuje.
    A i tak trzeba sprawdzić w przepisach.
    I to druga rzecz - powołanie na literę przepisu.
    Jak opis jest "wodolejski" to jest problem, bo obowiązują nas przepisy
    ustaw i już. Ma być nazwa aktu lub numer DU i numery artykułów,
    ewentualnie cytaty.

    > żeby rozwiać wątpliwości chociaż w samym prawidłowym bądź
    > nie toku myślenia.

    Zacząłbym od pytania, czy ta ulga w roku 2014 w ogóle przysługiwała.
    Wygląda to tak:

    http://www.gofin.pl/17,1,62,155842,zwrot-czesci-vat-
    za-materialy-budowlane-tylko-do-konca-2013-r.html
    http://ccas.pl/9-artykuly/15-koniec-ulgi-remontowej-
    2013
    http://www.wprost.pl/ar/356709/Koniec-z-odliczaniem-
    VAT-u-za-materialy-budowlane/

    IMO - klops.
    Jak kwity nie mają daty z 2013 to są "nieodliczalne".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2015-02-21 23:25:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 20:40, n...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    głos jest wprost zbyteczny.
    > Odpowiadając na Twoje pytanie, moja odpowiedź brzmi: "Tak".

    Na grupach? Żartujesz chyba.
    Nie zabieram tu głosu w sprawie, która Cię nurtuje
    (bo z ulgi tej korzystałem ponad rok temu i nic nie pamiętam),
    tylko w kwestii czerpania wiedzy podatkowej z różnych for czy grup.
    Otóż w kwestii podatków jedyną wyrocznią jest Twoje rozumienie
    przepisów i ich interpretacja. Zdarzyło mi się kiedyś na urzędowe zapytanie
    do US otrzymać odpowiedź, która wg mnie była niezgodna z obowiązującym
    prawem
    i się do niej po prostu nie zastosowałem. Więc nawet taka odpowiedź jak
    widzisz nie musi być wiążąca. Poczytaj przepisy i to wystarczy.

  • 9. Data: 2015-02-22 02:56:57
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-02-21 13:27, n...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > dlatego też pytanie poszło na grupę, żeby rozwiać wątpliwości chociaż
    > w samym prawidłowym bądź nie toku myślenia.

    Ja zadzwoniłam, dostałam informację, pojechałam i miła pani w US mi
    wypełniła druk-wszystko co trzeba (miałam przy sobie kopie faktur
    także). Dostałam wkrótce zwrot Vat za materiały do remontu. To było 2
    lata temu. Nie wiem czy jeszcze można odliczać, ale o uszy mi sie obiło,
    że już nie.

    --
    animka

  • 10. Data: 2015-02-22 09:56:15
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 21:29:07 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    VAT-u-za-materialy-budowlane/

    > IMO - klops.
    > Jak kwity nie mają daty z 2013 to są "nieodliczalne".

    I do tego momentu wszystko się zgadza w wielu źródłach. Ale od 2014 jest zwrot
    podatku VAT za materiały budowlane na nowych zasadach link poniżej.

    http://kb.pl/teksty/2014/05/08/zwrot-vat-za-material
    y-budowlane-2014-jak-odzyskac-podatek/#

    Jest też ustawa z dnia 27 września 2013 r.o pomocy państwa w nabyciu pierwszego
    mieszkania przez młodych ludzi, dokładne określenie warunków zwrotu wydatków określa
    art.20 tejże ustawy.

    http://orka.sejm.gov.pl/proc7.nsf/ustawy/1421_u.htm

    Napotkałem swego rodzaju sprzeczność podczas googlowania odnośnie spełnienia
    kryteriów, aby te wydatki odliczyć.Dlatego też mój wątek na grupie.Jeste też
    stwierdzenie"W myśl nowych zasad nie można już odliczyć podatku VAT za materiały
    budowlane użyte do remontu nieruchomości. Liczą się tylko wydatki poniesione w
    związku z budową pierwszej nieruchomości(...)"

    Mając na uwadze wskazany art.20, trzeba spełniać wszystkie warunki tego artykułu,
    czy może tylko niektóre?

    żeby te wydatki, które poniosłem w roku 2014 wprost odliczyć, mając na uwadze
    założenie, które wskazałem w pierwotnym poście. Kryteria, które rozważam dla
    przypadku rozpatrywanego to w sumie łącznie te trzy warunki, które są spełnione:
    art.20 pkt.3.1b
    art.20 pkt.3.3a
    art.20 pkt.3.4

    art.20
    "1. Osoba fizyczna, która po dniu 1 stycznia 2014 r. poniosła wydatki na zakup
    materiałów budowlanych, ma prawo ubiegać się o zwrot części tych wydatków, zwany
    dalej "zwrotem wydatków".

    2. Zwrot wydatków finansowany jest z budżetu państwa.

    3. O zwrot wydatków można się ubiegać, jeżeli:

    1) wydatki zostały poniesione w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych w
    związku z:

    a) budową domu jednorodzinnego albo

    b) nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową
    (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia
    niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstał lokal mieszkalny;

    2) przedsięwzięcie, o którym mowa w pkt 1, było realizowane na podstawie pozwolenia
    na budowę wydanego po dniu 1 stycznia 2014 r.;

    3) powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego, o których
    mowa w pkt 1, nie przekracza odpowiednio:

    a) 75 m2 i 100 m2,

    b) 85 m2 i 110 m2 - w przypadku gdy osoba fizyczna w dniu wydania pozwolenia na
    budowę, o którym mowa w pkt 2, wychowywała przynajmniej troje dzieci spełniających
    warunki, o których mowa w art. 7 ust. 2;

    4) osoba fizyczna do końca roku kalendarzowego, w którym wydano pozwolenie na budowę
    lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego, nie ukończyła 36 lat;

    5) do dnia złożenia wniosku o zwrot wydatków osoba fizyczna nie była:

    a) właścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego,

    b) osobą, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, którego
    przedmiotem jest lokal mieszkalny lub dom jednorodzinny,

    c) właścicielem lub współwłaścicielem budynku, jeżeli jego udział w przypadku
    zniesienia współwłasności obejmowałby co najmniej jeden lokal mieszkalny

    - z wyłączeniem domu jednorodzinnego albo lokalu mieszkalnego, o którym mowa w
    pkt 1."