  • 1. Data: 2010-02-08 08:30:49
    Temat: Wyrok a ZUS i US
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Po wygraniu sprawy o wypłatę zaległego wynagrodzenia od roku nie mogę
    wyegzekwować ani grosza (były zakład pracy już nie jest płatnikiem podatku i
    ZUS, nie ma też własnego konta). Zakład ten jest placówką powołaną przez
    stowarzyszenie. I tu cały pies pogrzebany. Płatnikiem ZUS jest
    stowarzyszenie. Wyrok jest w odniesieniu do placówki szkoleniowej.
    Pytanie: jeśli pracodawca nie wypłacił wynagrodzenia to nie było zdarzenia,
    które powoduje konieczność odprowadznia składek i podatku? - czyli zus i us
    nie mogą ściągnąć z pracodawcy składek? US odpowiedział, że nie może
    ściągnąć podatku od niewypłaconego wynagrodzenia, dopiero po wypłacie.Czy
    można do ZUS-u przeskarżyć drania? 2 lata mijają a ja kasy nie dostałem.....
    polskie prawo