  • 1. Data: 2002-03-23 13:40:55
    Temat: Wysoki podatek od Serwisu- 176.000zł
    Od: "Darek" <u...@f...onet.pl>

    Witam.

    Mam kilka pytań związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej.

    Chciałbym prowadzić pewną usługę dla dużej firmy , chodzi o serwis urządzeń
    mechanicznych i elektrycznych. Ustaliliśmy na razie tylko słownie że koszt
    naprawy 1 szt. będzie zryczałtowany i wynosił będzie około 400zł. Rocznie
    takich napraw będzie szacunkowo około 5-7 tysięcy a w pierwszym miesiącu
    około 1100 szt. tak więc łatwo sobie policzyć jakie będą to kwoty biorąc na
    dodatek pod uwagę to iż mój wydatek związany z naprawą to koszt około
    kilkunastu zł. Dla wyjaśnienia dodam że urządzenia są bardzo skomplikowane i
    tylko wiedza inżynierska pozwala na naprawę takich rzeczy , serwis tych
    urządzeń znajduje się poza granicami Polski a koszt naprawy jest sporo
    wyższy.

    Co możecie mi doradzić w tej sprawie, ja nie mam zielonego pojęcia o
    ustawach, dziennikach i podatkach. Wiem tylko jedno, - że będę płacił
    państwu niezły haracz.

    A co zrobić żeby tak nie było ??? / wiem że pytanie jest ostre ale przecież
    na pewno są legalne drogi /

    1) Jaki rodzaj opodatkowania ?

    2) Jak napisać umowę?

    3) W ogóle od A do Z_et .

    Pozdrawiam

    Zrozpaczony.

  • 2. Data: 2002-03-23 17:32:59
    Temat: Re: Wysoki podatek od Serwisu- 176.000zł
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 23 Mar 2002 14:40:55 +0100, w <a7i0la$jfh$1@news.onet.pl>,
    "Darek" <u...@f...onet.pl> napisał(-a):

    > 3) W ogóle od A do Z_et .

    Jeśli nie masz pojęcia o podatkach (a chyba nie masz), to zleć to
    firmie rachunkowej. Oni Ci doradzą sposób (może ryczałt od dochodów
    ewidencjonowach).

    No i prawnika do podpisania umowy.

  • 3. Data: 2002-03-23 18:16:56
    Od: "Darek" <u...@f...onet.pl>

    Mam wynająć prawnika czy jak ?
    Poza tym chciałbym rady zanim gdzieś z tym pójdę.
    Poz. Darek

  • 4. Data: 2002-03-23 19:05:15
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 23 Mar 2002 19:16:56 +0100, w <a7igqr$j08$1@news.onet.pl>,
    "Darek" <u...@f...onet.pl> napisał(-a):

    > Mam wynaj?ć prawnika czy jak ?

    Tak, tylko porządnego.
    Przeciętny prawnik nie jest dużo mądrzejszy od internauty :).

    > Poza tym chciałbym rady zanim gdzie? z tym pójdę.

    Licencjonowane biuro rachunkowe powinno dobrze doradzić. Najlepiej
    przejść się do dwóch, trzech i wybrać.

  • 5. Data: 2002-03-23 19:53:42
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Jeśli nie masz pojęcia o podatkach (a chyba nie masz), to zleć to
    > firmie rachunkowej. Oni Ci doradzą sposób (może ryczałt od dochodów
    > ewidencjonowach).
    Przy takich obrotach to on szybko z ryczałtu wypadnie.
    A przy takich dochodach to go chyba stać na fachową pomoc doradcy
    podatkowego.
    Odwoływanie sie do listy to czyste skąpstwo a poza tym może mu sie potem
    czkawką odbić.

    > No i prawnika do podpisania umowy.
    No właśnie. Takie pieniądze to nie handel pietruszką, i opieranie sie na tym
    co "jeden gostek na liście powiedział" to chyba oznaka braku instynktu
    samozachowawczego. Brać fachowca, a nie się w internet bawić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-03-23 20:35:21
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Oczywiście, że brac fachowca. Standardowa wizyta u adwokata albo doradcy
    podatkowego to wydatek rzędu 100 zł - skąpstwo więc tutaj nie popłaca.
    Pzdr
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-03-23 23:38:51
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Oczywiście, że brac fachowca. Standardowa wizyta u adwokata albo doradcy
    >podatkowego to wydatek rzędu 100 zł - skąpstwo więc tutaj nie popłaca.

    Pewnie niektórym się narażę, ale co do adwokatów to zalecałbym
    pewną ostrożność.
    Niektórzy tacy "fachowcy" potrafią się mniej orientować
    w temacie od klienta któremu mają doradzić (to z moich
    doświadczeń).
    Radziłbym najpierw trochę popytać kto ile jest wart, choć
    i ta metoda czasem niestety zawodzi.

    pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-03-24 18:13:39
    Od: "Darek" <u...@f...onet.pl>

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi w mojej sprawie. Macie rację z prawnikami
    itd. ale czy macie kogoś sprawdzonego w tej dziedzinie? Jeśli macie jakiś
    adres lub tel. to byłbym wdzięczny.
    Poz.
    Darek

  • 9. Data: 2002-03-25 11:54:20
    Od: "Joanna Żbikowska" <a...@a...com.pl>

> [...]
    > itd. ale czy macie kogoś sprawdzonego w tej dziedzinie? Jeśli macie jakiś

    Oczywiście - podać namiary na prawników ze Szczecina?
    Joanna :)))

  • 10. Data: 2002-03-28 22:35:37
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Darek" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuje wszystkim za odpowiedzi w mojej sprawie. Macie rację z prawnikami
    > itd. ale czy macie kogoś sprawdzonego w tej dziedzinie? Jeśli macie jakiś

    Nie spodziewaj się zbyt wiele po obcym prawniku
    Myślisz o raptem 200 tys. zł
    Zapoznaj się z wykazem wyłączeń rodzajów usług z ryczałtu ewidencjonowanego
    Wybierz taką nazwę zakresu działalności, aby z ryczałtu nie wypadła
    Jak dobierzesz odpowiednią nazwę na fakturze (im mniej słów tym zdrowiej) to
    podatki twe skończą się na 8,5%.
    VAT i tak nie jest Twój - naliczyłeś - cały oddaj urzędowi skarbowemu.

    Powinieneś zarejestrować w swoim mieście jednoosobową działalność
    gospodarczą w zakresie napraw urządzeń przemysłowych i zgłosić do urzędu
    skarbowego opodatkowanie w formie ryczałtu ewidencjonowanego oraz zostać
    płatnikiem VAT.
    Nigdy nie świadcz żadnych usług dla ludności, "sprzedawaj się" tylko na
    faktury VAT
    Nie chciej kas fiskalnych ani sp.zo.o.
    Na to przyjdzie czas jak już zarobisz odpowiednią forsę (400 tys. zł)