  • 1. Data: 2003-10-27 10:49:18
    Temat: Re: Wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne.
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    modina wrote:

    > jeszcze pod tabelką znalazłem zdanie, że:
    > "Stosownie do art. 21 ust. 2 ustawy, składka jest miesięczna i
    > niepodzielna."
    >
    > czy to potwierdza to co napisałem wyżej, że niezaleznie od ilości dni
    > skłądka jest taka sama?

    Dokładnie to oznacza. W każdym razie według wykładni ZUS. Bo byli tu na
    liście tacy, którzy twierdili, że ta interpretacja nie ma podstaw.

  • 2. Data: 2003-10-27 11:42:02
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Od kwietnia to obowiązuje i jak narazie nie zanosi się, zeby to
    zmienicli-tzn., że SKŁADKA JEST NIEPODZIELNA, niezależnie od tego, pod kiedy
    np. zaczeło się działalność, lub się chorowało.
    Pozdr.
    MSP

    Użytkownik Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bnit7e$flr$...@n...atman.pl...

  • 3. Data: 2003-10-27 12:45:32
    Temat: Wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne.
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    Witam.

    Szukam odpowiedzi na pytanie o wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne.

    Sprawa wygląda tak:
    Osoba prowadząca działalność gosp.
    Obowiązek odprowadzenia składek na ZUS za 26 dni października
    Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne liczy się w ten sposób,
    że jest to 1284,61 zł / 31 dni x 26 dni (chyba nie ma błędu?)

    W tabelce znalezionej na stronie ZUS-u
    http://www.zus.pl/ref_99/porad1/p1-10.htm
    znalazłem podstawy wymiaru składek na ub. zdr.
    gdzie np.:

    dla
    "- Pracownicy w rozumieniu ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych"

    mają podsztawę wymiaru skł. na ub. zdr. w wysokości:

    "- Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe"

    ale
    "- Osoby prowadzące pozarolniczą działalność oraz osoby z nimi
    współpracujące""

    mają podsztawę wymiaru skł. na ub. zdr. w wysokości:

    "- Deklarowana kwota, nie niższa jednak niż 75% przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, włącznie z wypłatami z zysku -
    składka w nowej wysokości obowiązuje od trzeciego miesiąca następnego
    kwartału."

    Czy wynika z tego, że niezależnie od dni, za które nalezy zapłacić daninę
    ZUS-owi, to składka na u. zdr. jest tak sama, czyli na dziś 137,39 zł?

    Proszę o oświecenie
    Tomek - prosty podatnik