  • 1. Data: 2009-01-19 22:43:43
    Temat: Wystawianie faktur - zmiana nazwy usługi na zakres
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Witam :)

    Skoro już trochę dzisiaj tu namieszałam, to się upoważniłam do jeszcze!

    Podzielić się chciałam wątpliwościami.

    Chodzi mi mianowicie o nowe rozporządzenie o wystawianiu faktur, to, które
    od grudnia obowiązuje, co to je znaleźć można w Dz.U. 212 poz. 1337.

    Poza tym, że pozwoliło nam nie wpisywać PKD przy stawkach obniżonych poza
    "zw", brakiem wartości słownie i innymi przyjemnościami, to wprowadzono tam
    zapis taki, że faktura, między innymi, powinna zawierać:

    =miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług=.

    W poprzednim rozporządzeniu była nazwa usługi. Teraz mamy zakres. Nie muszę
    pisać, co to może oznaczać w przypadku usług różnych. Wychodzi na to, że
    zamiast usługi marketignowej należałoby wpisać opracowanie bazy danych
    klientów... czy coś tam innego. Albo usługa budowlana - tu by trzeba było:
    utwardzenie placu, wymurowanie ścian albo jakoś tak...

    Rozumiem intencję Ministra. Gdybym była fiskusem, też bym pewnie chciała
    precyzji, by uniknąć usług wątpliwych co do ich rzeczywistego wykonania.

    Nie w tym rzecz.

    W zasadzie pewnie powinnam napisać na pl.soc.prawo, ale może i Wy mi
    pomożecie, co?

    Już kończę myśl.
    Pytając o zdanie dostępnego mi radcę prawnego ze wskazaniem na to, że to
    trudność i komplikacja, usłyszałam, że "to tylko rozporządzenie".
    Hmm...
    Niby "tylko", ale w przypadku nieprzestrzegania jego zapisów US może mi
    pokazać, kto ma rację, prawda?

    Rozumiem, że w ewentualnym sporze sądowym rozstrzyga się na podstawie ustaw
    i konstytucji (notabene też ustawy ;)), ale w takim razie co? Głowy mam
    sobie nie zawracać takim "kwiatkiem"?

    Czy w takim przypadku, gdy nie dochowam zapisu rozporządzenia i moja usługa
    będzie opisana tylko rodzajem, to w sporze sądowym zostanie to pominięte,
    bo to tylko rozporządzenie?

    Nie oczekuję odpowiedzi typu: co to za prawnik? na czym on się zna? czy coś
    w ten deseń. To człowiek z wieloletnią praktyką sądową w zakresie prawa
    gospodarczego, nie są więc to informacje wyssane z palca.

    Zasiał we mnie wątpliwość. Teraz już nie wiem czy traktować ten zapis z
    całą należną mu powagą, czy też widzieć w nim jakąś furtkę i od czasu do
    czasu, w sytuacji mi potrzebnej, określić jedynie rodzaj usługi?

    Może powinnam zapytać: co Wy zamierzacie w tym zakresie? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 2. Data: 2009-01-19 23:09:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2009 o 23:43:43 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Może powinnam zapytać: co Wy zamierzacie w tym zakresie? ;>

    Pytanie: co za to grozi :-)
    Faktura "pusta" nie jest.
    Odliczyć VAT się da.
    Czyli jak będzie kontroll upierdliwa to mandat 100zł ?
    A tego można zawsze nie przyjąć, niech wykazują winę
    podatnika :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-19 23:30:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jagna wrote:
> [...]
    > klientów... czy coś tam innego. Albo usługa budowlana - tu by trzeba było:
    > utwardzenie placu, wymurowanie ścian albo jakoś tak...

    Albo na przykład prace budowlane zgodnie z umoważ nr ... z dnia ...
    Jest określony zakres prac? Ano jest.
    A że przez adresowanie pośrednie? No cóż - zakazu nie ma.

    > Rozumiem intencję Ministra. Gdybym była fiskusem, też bym pewnie chciała
    > precyzji, by uniknąć usług wątpliwych co do ich rzeczywistego wykonania.

    Z całym szacunkiem dla urzędników skarbowych, ale wątpię ażeby znalazł
    się choć 1% urzędników kompetentnych do oceny opisu zrealizowanych usług
    - dajmy na to programistycznych - ze stanem faktycznym.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-01-19 23:33:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jagna wrote:
> [...]

    się choć 1% urzędników kompetentnych do oceny opisu zrealizowanych usług
    - dajmy na to programistycznych - ze stanem faktycznym.

    Czyli może i ktoś chciał dobrze, ale wyszło jak zwykle ...

    Piotrek