  • 1. Data: 2009-01-20 08:54:35
    Temat: pit-4 do umowy o dzieło - czy nadal obowiązuje w 2009?
    Od: jakub <j...@g...com>

    Witam,

    W grudniu 2008 wypłaciłem wynagrodzenie od umowy o dzieło.

    Czy dzisiaj wraz z wpłatą zaliczki na podatek muszę złożyć pit-4?

    J.

  • 2. Data: 2009-01-20 09:12:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-01-2009 o 09:54:35 jakub <j...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > W grudniu 2008 wypłaciłem wynagrodzenie od umowy o dzieło.
    >
    > Czy dzisiaj wraz z wpłatą zaliczki na podatek muszę złożyć pit-4?

    Nie. Musisz dziś złożyć roczny PIT-4R, który tylko przypadkiem
    wypada w tym samym terminie co niegdyś PIT-4.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-20 09:12:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-01-2009 o 10:12:18 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Nie. Musisz dziś złożyć roczny PIT-4R, który tylko przypadkiem
    > wypada w tym samym terminie co niegdyś PIT-4.

    Wróóć, zdaje się że PIT-4R do 31. stycznia można złożyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-20 09:55:27
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 20 Sty, 10:12, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Wróóć, zdaje się że PIT-4R do 31. stycznia można złożyć.

    Tak, okazuje się http://www.pit.pl/pit4r_i_pit11_platnik_pit_3390.php
    , że pit-4r można złożyć do końca stycznia. A pit-4 jako taki już nie
    istnieje.

    Pytanie mam teraz tylko; jeśli zaliczka jest od umowy o dzieło
    zahaczającaj o prawa autorskie i 50% KUP, to w której pozycji w pit-4r
    muszę wpisać wielkość zaliczek? Pozycja 42., czy 54.?

    Szperam po ustawie
    http://www.rp.pl/artykul/246985,247083_Ustawa_o_poda
    tku_dochodowym__od_osob_fizycznych__wersja_ujednolic
    ona_.html
    i wskazanych w pit-4r artykułach i ustępach i nigdzie nie widzę
    wzmianki o umowach o dzielo.

  • 5. Data: 2009-01-20 10:57:18
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 20 Sty, 10:55, jakub <j...@g...com> wrote:

    > Pytanie mam teraz tylko; jeśli zaliczka jest od umowy o dzieło
    > zahaczającaj o prawa autorskie i 50% KUP, to w której pozycji w pit-4r
    > muszę wpisać wielkość zaliczek? Pozycja 42., czy 54.?

    W końcu udało mi się dodzwonić do US; zatem dla wyjaśnienia:

    Kwoty zaliczek od umów o dzieło wpisuje się w pozycje 129-140 w PIT-4R

  • 6. Data: 2009-01-20 11:02:08
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jakub" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > W końcu udało mi się dodzwonić do US; zatem dla wyjaśnienia:

    > Kwoty zaliczek od umów o dzieło wpisuje się w pozycje 129-140 w PIT-4R

    Wpisuje się je w polach od 119 do 130.

    marekz

  • 7. Data: 2009-01-20 13:40:49
    Od: mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "jakub" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Wpisuje się je w polach od 119 do 130.
    >
    > marekz

    a jak z terminem, do 20-tego (dziś)?

    Czyli jak w 2008 miałem osobę na umowę o dzieło i regularnie wpłacałem
    zaliczki do 20-tego każdego miesiąca (pit-4, nie było obowiązku
    fizycznie zanosić do US), to teraz muszę złożyć pit-4R za cały rok, a
    wpłacić do US, to co należy się za grudzień?

    pozdr.
    mk

  • 8. Data: 2009-01-20 13:44:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-20, mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl> wrote:

    [...]

    > a jak z terminem, do 20-tego (dziś)?

    Ech. A widział Ty ten PIT-4R na oczy? Sekcję "Termin" też?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-01-20 13:45:05
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mk" <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl> napisał w
    wiadomości news:gl4kpa$qab$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > zanosić do US), to teraz muszę złożyć pit-4R za cały rok, a wpłacić do US,

    Wpłata za grudzień do dziś.

    PIT 4R do 2 lutego.

    marekz