  • 1. Data: 2003-07-31 08:20:25
    Temat: Re: Wystawiona faktura - korekta na rachunek?
    Od: "Sławomir Delegacz" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:bgjnol$3bg$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Mam maly problem. Otoz prowadze niewielka firme od 3 miesiecy. Nie jestem
    > platnikiem vat. Poniewaz bardzo sie gubie w tych wszystkich zawilosciach
    > dalam sie wporwadzic w blad i wystawilam fakture vat w miesiacu czerwcu.
    Czy
    > moge wyslac korekte do firmy tzn. "zwykl" rachunek? Czy jest taka
    mozliwosc?
    > Czy raczej nie mozna takiego czegos zrobic bo jest to wowczas duza
    > komplikacja dla firmy na ktora ja wystawilam?
    > Dziekuje bardzo za odpowiedz.
    > Agnieszka Hyla

    Witam
    Jeśli na fakturze wpisałaś stawkę zw. to nie powinno być problemu z wymianą
    na rachunek, natomiast jeśli naliczyłaś podatek VAT (np. 22%) to sytuacja
    jest problematyczna.
    Napisz jaką stawkę zastosowałaś a myślę, że znajdą się ludzie na grupie,
    którzy Ci pomogą rozwiązać ewentualny problem.

    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz

  • 3. Data: 2003-08-04 12:58:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Czy raczej nie mozna takiego czegos zrobic bo jest to wowczas duza
    > komplikacja dla firmy na ktora ja wystawilam?

    Ponieważ nikt nie kwapi się z odpowiedzią to powiem co mi
    się _wydaje_.
    Pozwolę sobie równiez nie powoływać na konkretne przepisy
    gdyż przy tych upałach nie bardzo mam ochotę wertować DzU.
    Otóż Ty wystawiając FV masz chyba obowiązek odprowadzić do
    US wykazany na niej podatek, mimo że nie jesteś VATowcem.
    Kontrahent natomiast, zdaje się, że nie ma prawa do odliczenia
    tego VATu, więc dla niego też nie jest to zbyt przyjemne.
    W sumie chyba najlepiej byłoby "po cichu" ten papier wymienić
    ale upłynęło juz sporo czasu więc nie wiem czy to będzie możliwe.
    Co mozna w tej sytuacji zrobić sensownego to niestety nie wiem
    ale korekta FV zmieniająca ją na zwykły rachunek wydaje mi się
    nieco wątpliwa (?).

    Jeśli napisałem straszne bzdury to niech ktoś sprostuje.

    Pix

  • 4. Data: 2003-08-06 10:13:09
    Od: "Sławomir Delegacz" <s...@d...pl>

    Sorry !
    Trochę spaskudziłem datę.

  • 5. Data: 2003-08-06 16:13:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Aug 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ Ponieważ nikt nie kwapi się z odpowiedzią
    >+ to powiem co mi się _wydaje_.

    wKF:
    Mi się wydaje że to Agnieszka powinna się pokwapić
    wyjasniając kwestię poruszoną przez Sławka :) (co
    to był za VAT, czy "zw").
    [...]
    >+ Jeśli napisałem straszne bzdury to niech ktoś sprostuje.

    IMHO napisałeś dobrze: ustawa o VAT i akcyzie zawiera takie
    pułapki :> (*używając* paliwa "nienapędowego"
    do napędu pojazdów użytkownik staje się zobowiązany do
    naliczenia akcyzy - i można go ukarać za kradzież podatku,
    takoż z VATem nawet jak VATowcem nie jest).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-08-06 18:28:54
    Od: "Agnieszka" <a...@a...pl>

    > Napisz jaką stawkę zastosowałaś a myślę, że znajdą się ludzie na grupie,
    > którzy Ci pomogą rozwiązać ewentualny problem.

    Zastosowałam stawkę 22%.

    Agnieszka