    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wystawiona faktura - korekta na rachunek?
    Date: Mon, 4 Aug 2003 14:58:32 +0200

    > Mam maly problem. Otoz prowadze niewielka firme od 3 miesiecy. Nie jestem
    > platnikiem vat. Poniewaz bardzo sie gubie w tych wszystkich zawilosciach
    > dalam sie wporwadzic w blad i wystawilam fakture vat w miesiacu czerwcu.
    Czy
    > moge wyslac korekte do firmy tzn. "zwykl" rachunek? Czy jest taka
    mozliwosc?
    > Czy raczej nie mozna takiego czegos zrobic bo jest to wowczas duza
    > komplikacja dla firmy na ktora ja wystawilam?
    > Dziekuje bardzo za odpowiedz.

    Ponieważ nikt nie kwapi się z odpowiedzią to powiem co mi
    się _wydaje_.
    Pozwolę sobie równiez nie powoływać na konkretne przepisy
    gdyż przy tych upałach nie bardzo mam ochotę wertować DzU.
    Otóż Ty wystawiając FV masz chyba obowiązek odprowadzić do
    US wykazany na niej podatek, mimo że nie jesteś VATowcem.
    Kontrahent natomiast, zdaje się, że nie ma prawa do odliczenia
    tego VATu, więc dla niego też nie jest to zbyt przyjemne.
    W sumie chyba najlepiej byłoby "po cichu" ten papier wymienić
    ale upłynęło juz sporo czasu więc nie wiem czy to będzie możliwe.
    Co mozna w tej sytuacji zrobić sensownego to niestety nie wiem
    ale korekta FV zmieniająca ją na zwykły rachunek wydaje mi się
    nieco wątpliwa (?).

    Jeśli napisałem straszne bzdury to niech ktoś sprostuje.

    Pix