    From: "ajt" <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wytworzenie środka trwałego
    Date: Wed, 5 Mar 2003 20:38:31 +0100

    Witam,
    Jestem watowcem na KPIR. Właśnie przystępuję do prac mających na celu budowę
    pewnego urządzenia, które potem planuję wciągnąć do ewidencji środków
    trwałych firmy. Budował będę raczej dorywczo, więc zajmie mi to parę
    miesięcy.
    I teraz - co robić z fakturami na części.

    Vat chyba mogę odliczać "normalnie", ale wydatków nie mogę zaliczyć do KUP.
    Czy więc takie faktury wpisywać do KPIR (wpisując np. kwoty w wolnej
    kolumnie), żeby był tam jakiś ślad, czy tylko do ewidencji vat, a do księgi
    nic?

    Jeśli już powstały środek trwały będzie zdatny do użytku, to jak go wycenić,
    żeby nie przesadzić?
    Na części wydam przykładowo 2000zł, a ceny gotowych urządzeń podobnej klasy,
    gdybym chciał takie kupić, zaczynają się, powiedzmy, od 10000zł. Czy więc
    mogę wycenić wg cen fabrycznych modeli, czy też trzymać się raczej bliżej
    tych 2000?

    Andrzej