  • 1. Data: 2003-06-05 17:06:50
    Temat: Z www.e-upr.org
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    05.06.2003

    Jak donosi mój tajny informator z pewnego resortu, Ministerstwo Finansów
    planuje znowelizować Ustawę o Podatku Dochodowym od Osób Fizycznych i
    wprowadzić obowiązkowe zryczałtowane koszty uzyskania przychodu dla osób
    fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - w wysokości... około 100
    zł miesięcznie.

    Co to oznacza? Ano to, że podatek dochodowy stanie się podatkiem obrotowym.
    Czyli jeśli Pan Kazio ma sklep spożywczy i kupi w hurtowni towaru za 10.000
    złotych (którego koszt netto zakupu może dzisiaj w całości wrzucić w
    "koszty uzyskania przychodu" - czyli pomniejszyć bieżącą zaliczkę na
    podatek dochodowy o 19% kwoty netto zakupu), to jeśli sprzeda ten towar,
    podatek dochodowy będzie musiał zapłacić od PRZYCHODU, gdyż nie pomniejszył
    zaliczki na PIT przy zakupie towaru. Również w KUP nie będzie można
    zaliczyć kosztów najmu lokalu, prądu, telefonu, zakupu narzędzi,
    materiałów, itp.

    Czyżby groziła nam kilkunastoprocentowa podwyżka cen WSZYSTKIEGO??

    Mam nadzieję, że mój informator po prostu coś źle doczytał, ale przed
    chwilą tą sensację potwierdziło mi drugie, niezależne źródło.
    pjo

    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=2767

  • 2. Data: 2003-06-06 10:22:47