  • 1. Data: 2003-06-05 19:49:29
    Temat: Zlecenie jako Przedstawiciel Handlowy a VAT
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam Szanownych Panstwa,

    Prowadze jednoosobowa DG i mam teraz mozliwosc pozyskania kolejnego zlecenia
    w jednej firmie jako przedstawiciel handlowy. Chcialem zapytac bo wczesniej
    nie mialem z tym do czynienia, jak mam nazwac tego typu usluge na fakturze
    VAT...?Czy moze normalnie PREZEDSTAWICIELSTWO HANDLOWE, czy jeszcze jakos
    inaczej.
    A drugie pytanie to czy taka usluga jest opodatkowana 22% Vatem...?
    Jest to wazne dla mojego zleceniodawcy a ja nie wiem...

    pozdrawiam i dziekuje z gory slicznie,

    Rafal

  • 2. Data: 2003-06-05 23:24:58
    Temat: Re: Zlecenie jako Przedstawiciel Handlowy a VAT
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 5 Jun 2003 21:49:29 +0200, "Rider" <r...@b...pl> wrote:

    >Czy moze normalnie PREZEDSTAWICIELSTWO HANDLOWE, czy jeszcze jakos
    >inaczej.

    Zakładam ze w oparciu o umowe agencyjna - ja bym napisal "Posrednictwo handlowe"
    bo posredniczysz w relacjach miedzy dwoma podmiotami gospodarczymi.
    Przedstawicielstwo kojarzy mi sie z taka sytuacja jak np. sprzedaz aut przez
    dealera - to dealer wystawia klientowi fakture za auto a nie koncern
    motoryzacyjny. W twoim przypadku klientowi ktorego pozyskasz fakture wystawia
    twoj zleceniodawca czyli posredniczysz w relacjach miedzy nim a klientem.

    >A drugie pytanie to czy taka usluga jest opodatkowana 22% Vatem...?
    >Jest to wazne dla mojego zleceniodawcy a ja nie wiem...

    IMO tak.

    Kyniu

    --