  • 1. Data: 2004-02-23 12:17:56
    Temat: ZUS
    Od: "Janek" <u...@g...pl>

    Hej,

    Dostalem 5 dni zwolnienia lekarskiego.
    Mam lezec :) Mam wlasne DG. Czy to daje mi jakies
    podstawy, aby za ten miesiac zaplacic mniejszy ZUS ?

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2004-02-23 12:31:01
    Temat: Re: ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janek napisał:

    > Hej,
    >
    > Dostalem 5 dni zwolnienia lekarskiego.
    > Mam lezec :) Mam wlasne DG. Czy to daje mi jakies
    > podstawy, aby za ten miesiac zaplacic mniejszy ZUS ?

    O ile tylko masz działające ubezpieczenie chorobowe.
    Czyli zgłosiłes sie do dobrowolnego chorobowego i płaciłes terminowo
    składki ZUS przez ostatnie 6 miesięcy.

    Jeżeli tak, przysługuje Ci zasiłek chorobowy i za te 5 dni nie zapłacisz
    skladek społecznych i FP (zdrowotne w całości niestety)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-23 16:38:14
    Od: "Jan Zdzieblo" <u...@g...pl>

    Witam,

> [...]
    >
    > Jeżeli tak, przysługuje Ci zasiłek chorobowy i za te 5 dni nie zapłacisz
    > skladek społecznych i FP (zdrowotne w całości niestety)

    Oplacam dobrowolne chorobowe ale od 3 czy 2 miesiecy dopiero.
    Czy nadal moge "cokolwiek" sobie ulzyc w kwestiach ZUSu ?

    Pozdrawiam
    Janek

  • 4. Data: 2004-02-23 18:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, Jan Zdzieblo wrote:
    [...]
    >+ > O ile tylko masz działające ubezpieczenie chorobowe.
    >+ > Czyli zgłosiłes sie do dobrowolnego chorobowego i płaciłes terminowo
    >+ > składki ZUS przez ostatnie 6 miesięcy.

    Spotkałem się ze stanowiskiem że *cały czas od ostatniej rejestracji*.
    Czyli że jedno spóźnienie może wywalić "ważność" składki "na zawsze",
    z zastrzeżeniem że:
    - ZUS może udzielić "przywrócenia terminu" jeśli sprawa była
    jednorazowa i nieznaczna
    - jeśli nie udzieli można się sądzić (nakazowo chyba wystarczy,
    bo sprawa oczywista) o zwrot składek z ostatniego okresu
    (do przedawnienia) jako nienależnie pobranych

> [...]
    >+
    >+ Oplacam dobrowolne chorobowe ale od 3 czy 2 miesiecy dopiero.

    To jeszcze się pochwal co było "poprzednio" !
    Jest takie pojęcie jak "ciągłość". Być może np. gdzieś pracowałeś...
    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-23 23:56:03
    Od: "Jan Zdzieblo" <u...@g...pl>

    > To jeszcze się pochwal co było "poprzednio" !
    > Jest takie pojęcie jak "ciągłość". Być może np. gdzieś pracowałeś...

    nic nie bylo. tzn. kilka miesiecy wczesniej etat,ale potem przerwa dluga...
    natomiast chorobowe place i nie zalegam.

    to musze placic za ten okres zus czy nie ?

    pozdrawiam
    Janek

  • 6. Data: 2004-02-24 09:13:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ nic nie bylo. tzn. kilka miesiecy wczesniej etat,ale potem przerwa dluga...
    >+ natomiast chorobowe place i nie zalegam.

    Ale za krótko :(, karencja to AFAIK 6 miesięcy.

    >+ to musze placic za ten okres zus czy nie ?

    Poczekaj aż ktoś potwierdzi. AFAIK tak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)