  • 1. Data: 2006-04-02 13:36:53
    Temat: [ZUS] Nowa stawka wypadkowego 1,93% ---> 1,8%
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    Witam,

    Jesli wierzyć tej oto zacnej tabelce:
    http://www.pit.pl/pages/i/289.php

    to wygląda na to, że od kwietnia zmiejszy
    się współczynnik obliczania wysokości składki
    na ubiezpieczenie wypadkowe, przynajmniej
    1-os (<9) dziłalnosci gosp.

    Jendak na stronie ZUS nie znalazłem nigdzie
    jasnej informacji na temat tej zmiany.

    Ile będzie ta stawka (%) wynosić, skoro już nie 1,93%?
    Z moich obliczeń wynika że 1,8%.

    Czy na stronie ZUS-u gdzieś taki nowy procent pada?
    Nie znalazłem.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2006-04-02 13:56:57
    Temat: Re: [ZUS] Nowa stawka wypadkowego 1,93% ---> 1,8%
    Od: "Tomek Niedbała" <tomek.n@NO_SPAMgazeta.pl>

    Użytkownik "latet" <l...@x...pl> napisał

    > Czy na stronie ZUS-u gdzieś taki nowy procent pada?
    > Nie znalazłem.

    http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/poradniki/porad12.
    pdf

    strona 8

  • 3. Data: 2006-04-02 17:35:42
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/poradniki/porad12.
    pdf

    > strona 8

    Wyprostujcie mnie !
    Z treści załącznika nr3 wynika że przy kodzie PKD -> DL (zał.nr1)
    powinienem opłacać składkę w wysokości 1,2% (a nie 1,8%)

    Dobrze kombinuje??

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 4. Data: 2006-04-02 19:26:02
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    > Wyprostujcie mnie !
    Będzie trzeba ;)

    > Z treści załącznika nr3 wynika że przy kodzie PKD -> DL (zał.nr1)
    > powinienem opłacać składkę w wysokości 1,2% (a nie 1,8%)
    >
    > Dobrze kombinuje??
    Ty nie kombinuj tylko policz 50 % od najwyższej stawki procntowej występującej
    w tym "cenniku" czyli 3,6% (górnictwo ... jakos tak) i masz 1,8%

    pozdr

  • 5. Data: 2006-04-02 19:35:22
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Będzie trzeba ;)

    > Ty nie kombinuj tylko policz 50 % od najwyższej stawki procntowej występującej
    > w tym "cenniku" czyli 3,6% (górnictwo ... jakos tak) i masz 1,8%
    >
    > pozdr

    W takim razie czego dotyczą te tabele??
    Zresztą w komunikatach ZUS też są podane stawki procentowe od-do.

    Postroofki

  • 6. Data: 2006-04-02 23:40:56
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    DaNsOuNd napisał(a):

    > W takim razie czego dotyczą te tabele??

    Dotyczą zgłaszających co najmniej 10 ubezpieczonych

    Ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków...

    "Art. 28. 1. Stopa procentowa składki na ubezpieczenie wypadkowe dla
    płatnika składek zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie więcej niż
    9 ubezpieczonych wynosi 50% najwyższej stopy procentowej ustalonej na dany
    rok składkowy dla grup działalności, zgodnie z zasadami określonymi w art.
    30.
    2. Stopę procentową składki na ubezpieczenie wypadkowe dla płatnika składek
    zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych
    ustala Zakład jako iloczyn stopy procentowej składki na ubezpieczenie
    wypadkowe określonej dla grupy działalności, do której należy płatnik
    składek, i wskaźnika korygującego ustalonego dla płatnika składek[...]"

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 7. Data: 2006-04-03 06:42:33
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    > wypadkowe określonej dla grupy działalności, do której należy płatnik
    > składek, i wskaźnika korygującego ustalonego dla płatnika składek[...]"

    No tego to się nie doczytałem. Jak człowiek nie jest prawnikiem to
    trudno mu czytac ze *zrozumieniem* akty prawne. Dzięki :)

    Postroofki